Kampanie promocyjne roku

W współczesnym marketingu w cenie jest precyzja przekazu informacji trafiających do ściśle zdefiniowanych odbiorców. Przykładem takiego przedsięwzięcia roku 2018 jest wspólna akcja promocyjna polskiego przewoźnika lotniczego i Polskiej Organizacji Turystycznej skierowana do grupy wysoko wykształconych i wynagradzanych pracowników międzynarodowej organizacji, podróżujących po świecie w celach zawodowych i turystycznie oraz zainteresowanych nowymi doświadczeniami w tym zakresie.

W 2018 roku odbiorcami treści promujących Polskę i polską turystykę były osoby wchodzące w skład międzynarodowego personelu brukselskiej siedziby Sojuszu Północnoatlantyckiego, przedstawicieli państw sojuszniczych i delegatów przyjeżdżających do Brukseli. – Tego rodzaju działania mają istotne znaczenie promocyjne, są typowe dla oficjalnych relacji międzynarodowych w Belgii. W niewielu krajach znajduje się tak znacząca liczba międzynarodowych przedstawicielstw i instytucji. W samym sztabie NATO pracują przedstawiciele 40 nacji – podkreśla Dominika Szulc, dyrektorka brukselskiego ośrodka POT.

Wysokiej rangi cywilni i wojskowi przedstawiciele krajów NATO

Silnym akcentem kampanii było wsparcie przez Polską Organizację Turystyczną i PLL LOT uroczystych obchodów 100-lecia Niepodległości Polski organizowanych przez Polskie Narodowe Przedstawicielstwo Wojskowe w Kwaterze Głównej NATO w Brukseli. W uroczystym koncercie i wieczorze uczestniczyło ponad tysiąc zaproszonych gości. Wśród przybyłych byli wysokiej rangi cywilni i wojskowi przedstawiciele z 28 członkowskich krajów NATO i ich rodziny. Przestrzeń foyer sali koncertowej wypełniła ekspozycja fotogramów Malopolskiej Organizacji Turystycznej przedstawiających małopolski szlak architektury drewnianej. Na dominującym nad plenerową sceną telebimie, wyświetlano zdjęcia i filmy promocyjne POT. Obrazy atrakcji turystycznych naszego kraju tworzyły komunikatywne tło loterii z nagrodami nawiązującymi do różnych form wypoczynku. Główną nagrodą ufundowaną przez POT i PLL LOT był weekend w Warszawie wraz z przelotem. Po części oficjalnej, goście wieczoru licznie gromadzili się wokół stołu z tradycyjnymi daniami polskiej kuchni. Obecni obdarowani zostali także koszami z regionalnymi produktami i promocyjnymi pamiątkami turystycznymi.

Prezentacja w NATO Staff Centre

W tym roku główna kwatera NATO w Brukseli przeniesiona została z ciasnych i niereprezentacyjnych budynków przy bulwarze Leopolda III do nowoczesnego kompleksu, zaprojektowanego z rozmachem, dbałością o wymogi ekologii, a także z wkodowaną architektonicznie symboliką jedności i współpracy państw krajów Sojuszu Północnoatlantyckiego.

PLL LOT systematycznie polepsza swoją pozycję wobec konkurentów na rynku lotniczych przewozów pasażerskich. Kampanie promujące oferty polskiego przewoźnika przynoszą efekty. Wzmacniają je, pobudzając wyobraźnię odbiorców, propozycje turystycznej podróży i atrakcyjnego spędzania czasu. Do końca grudnia 2018 roku wzdłuż korytarzy biurowców głównej kwatery NATO w Brukseli prezentowano stałą ekspozycję plakatów, których tematyką były walory turystyczne Polski i oferty narodowego przewoźnika lotniczego. Analogiczny w treści przekaz zawierały wewnętrzne newslettery i wpisy w mediach społecznościowych, na których opiniami i informacjami wymieniają się członkowie międzynarodowej wspólnoty związanej zawodowo z strukturami NATO lub powiązani rodzinnie z personelem agencji. Prowadzone przez rok działania promocyjne wieńczyły dni w NATO Staff Centre, w którym koncentruje się między innymi życie towarzyskie pracowników i ich rodzin w wolnym czasie. W restauracjach, barach, klubach sportowych i pomieszczeniach z atrakcjami dla dzieci. W holu prowadzącym do restauracji tłumnie uczęszczanej w porze lunchu, usytuowane zostało wspólne stoisko Polskiej Organizacji Turystycznej i Polskich Linii Lotniczych LOT. Zainteresowani zaopatrzyć się mogli w wydawnictwa informacyjne, uzupełnić wiedzę na temat turystycznych atrakcji naszego kraju oraz wziąć udział w konkursie z nagrodami. Były nimi bilety lotnicze do wybranych polskich miast.

Sugestywną wizualną aranżację stanowiła prezentacja atrakcji Krakowa. Europejska Akademia Gastronomiczna, stowarzyszenie stawiające sobie za cel między innymi promocję gastronomii w krajach Unii Europejskiej oraz wsparcie lokalnych kultur i tradycji gastronomicznych krajów członkowskich, a także walkę z nadwagą wśród dzieci, przyznała Krakowowi tytuł Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej 2019. Przedsmak różnorodnych, działających na wyobraźnię i zmysły wydarzeń zapowiadanych w programie festiwalu dziedzictwa kulinarnego Krakowa, dawał obecnym szeroki wybór serwowanych dań typowych dla polskiej kuchni.

Polski wirtuoz zadziwiał słuchaczy

Kraków budzi skojarzenia nie tylko z kulturą kulinarną, lecz kulturą obejmującą wszystkie znaczenia tego słowa. Jedna z jej odmian przydaje szczególnego kolorytu miastu. Kluby i bary jazzowe. Wypełniają je miłośnicy tego gatunku muzycznego. W klimat jazzowych parafraz wprowadzał obecnych w NATO Staff Centre, znany saksofonista jazzowy, kompozytor, dyrygent i aranżer Cezariusz Gadzina. Mieszkający obecnie w Brukseli muzyk zdobył wszechstronne wykształcenie w dziedzinie tego instrumentu, jest laureatem licznych nagród i wyróżnień w konkursach jazzowych, założycielem i dyrektorem artystycznym The European Saxophone Ensemble, zespołu noszącego tytuł Ambasadora Kultury Unii Europejskiej. W 2010 roku jury konkursu „Polak Roku w Belgii” przyznało artyście ten honorowy tytuł w kategorii „Kultura”. Występ Cezariusza Gadziny w belgijskiej siedzibie NATO robił wrażenie na słuchaczach, znawcy jazzu doceniali subtelną nutę skojarzeń wplecioną w repertuar. W mistrzowskich aranżacjach wyławiało się charakterystyczne brzmienia hejnału mariackiego czy standardy znane z twórczości Niemena. Wyrobieni znawcy jazzu z przyjemnością dostrzegli jeszcze jeden element, dodający symbolicznego znaczenia występu polskiego wirtuoza saksofonu w stolicy Belgii. Wszak nikt inny, ale belgijski wytwórca skonstruował i opatentował pierwszy instrument dęty noszący nazwę saksofonu.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe
i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!