Kto zwyciężył w Turystycznych Mistrzostwach Blogerów
Werdykt zapadł. Wyłonieni zostali zwycięzcy Turystycznych Mistrzostw Blogerów, konkursu ogłoszonego przez Polską Organizację Turystyczną.
Do trzeciego, finałowego etapu rywalizacji, zakwalifikowała się ósemka pretendentów. Organizatorzy postawili przed nimi dwa zadania. Pierwsze wymagało wyboru minimum dwóch produktów turystycznych z listy propozycji przygotowanej przez regionalną organizację turystyczną i opracowanie jednej bądź większej liczby relacji z podróży rekomendujących turystom poznane atrakcje regionu. Drugie zadanie polegało na nakręceniu materiału wideo. Dowolnie. W formie vloga, teledysku, wideopocztówki. Nie krótszego niż trzy minuty. Podobnie, jak w rzemiośle reporterskim, wyżej oceniane przez zespół jurorów były żywe relacje z udziałem turystów spotkanych na szlaku, mieszkańców zwiedzanych terenów, właścicieli i administratorów atrakcji turystycznych, aniżeli obrazy statyczne. Filmy opublikowane zostały na kanale Youtube, na profilu blogera na facebooku i autorskim blogu.
Na ocenę poziomu wykonanych zadań składały się dwa elementy. W połowie subiektywna decyzja członków jury, w połowie, tak zwane zasięgi, które nie odzwierciedlają jakości pracy influencerek i influencerów w tworzeniu treści, lecz umiejętności marketingowego dotarcia z przekazem do jak najszerszego grona odbiorców. Nagrody dla laureatów trzech pierwszych miejsc wynoszą odpowiednio w kwotach brutto 11 111 zł; 6667 zł; 3333 zł.
O ile wynik etapu poprzedzającego finał, w istotnym stopniu zależał od liczby głosów oddanych przez internautów, o tyle w końcowym typowaniu zwycięzców użytkownicy sieci nie uczestniczyli w poprzedniej formie. Nie oznacza to jednak, że nie mieli wpływu na pozycję swoich faworytów. Wręcz przewinie. Przecież otwierając blogi, kolejnymi kliknięciami dorzucali punkty w statystyce medialnych zasięgów. Ci z internautów, którzy mimo wszystko odczuwają pewnego rodzaju zawód, że nie uczestniczyli w roli jurorów na poprzednich zasadach w decydującej fazie rozgrywki, mogą wyrobić sobie własne zdanie na temat laureatów, typować faworytów, by porównać swój wybór z dokonanym przez członków kapituły konkursowej. Wszystkie materiały opublikowane są na stronie www.mistrzostwablogerow.polska.travel. Oficjalne ogłoszenie wyników nastąpi podczas uroczystości ogólnopolskich obchodów Światowego Dnia Turystyki w Wieliczce, 28 września.
Kapituła oceniająca uczestników „Turystycznych Mistrzostw Blogerów” obradowała pod przewodnictwem Agnieszki Jędrzejczyk w składzie Jacek Janowski, Krystyna Hartenberger-Pater, Iwona Tanbouli, Agnieszka Załęska - Franus, Bartłomiej Jędrzejak, Agata Żychlińska.