Multimedialne stoisko POT na 26.targach TTwarsaw
Targi TTwarsaw po powrocie z obrzeży Warszawy do centrum odzyskały dawny klimat, którego tak brakowało w szarych, bezdusznych halach wystawienniczych. Wąskie kuluary zabytkowego gmachu PKiN mogą przywodzić na myśl scenerię uliczek turystycznej miejscowości, którymi przeciska się barwny tłum zwiedzających.
W 26. TTwarsaw uczestniczy 500 wystawców z 53 krajów. Multimedialne stoisko narodowe Polskiej Organizacji Turystycznej, zostało zaaranżowane nowocześnie i funkcjonalnie. Niewielka, ale przestronna przestrzeń wystawiennicza, zachęca do wejścia za niewielką ladę z materiałami informacyjnymi. Dominuje telebim, który przyciąga z oddali wzrok zwiedzających. Na ekranie najnowsze wideoklipy promujące nagrodzone Certyfikatem POT najlepsze produkty turystyczne. Internautów zainteresują notki laureatów Turystycznych Mistrzostw Polski Blogerów, którzy przystąpili do rywalizacji na zaproszenie POT. W wyniku podróży po Polsce powstało wiele wartościowych materiałów autorstwa najlepszych polskich influencerów turystycznych.
Organizatorzy stoiska stawiają na nowe technologie. Frapuje kino VR, przenoszące widza w świat rzeczywistości wirtualnej. Do przejrzenia seria filmów promocyjnych, nakręconych w technologii 360 stopni. Oprócz wrażeń wizualnych wciągająca fabuła. Historia bohaterów została wtopiona w najpiękniejsze miejsca naszego kraju. To nowe podejście do opowiadania o atrakcjach turystycznych, gdzie za każdym razem, ten sam film można obejrzeć z innej perspektywy. Goście stoiska mogą, dzięki zastosowaniu tej technologii, odnieść wrażenie fizycznie odczuwanego udziału w opowiadanej historii. Zanurzają się w otaczający obraz i dźwięk. Nieomalże czują wiatr na Kasprowym Wierchu. Wędrują po wydmach w Słowińskim Parku Narodowym. Kontemplują zachód słońca. „Polska 360” jest serią dwuminutowych filmów. Zamki i pałace tworzą magiczną scenerię dla przygód sympatycznej rodzinki. Nowoczesna Polska jest tłem autentycznej historii projektowania przez młodych ludzi z Politechniki Białostockiej prototypu łazika marsjańskiego. Zabytki UNESCO są świadkiem sentymentalnej podróży pary seniorów, która powraca do miejsc przez siebie ukochanych. Parki Narodowe tworzą zupełnie odmienne światy dla przygód dwójki przyjaciół. W pierwszym dniu targowym możliwości wykorzystania technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) w prezentacji ofert turystycznych, poznawali przedstawiciele firm turystycznych. W drugim dniu w wirtualne podróże wyruszają ich klienci, turyści szukający miejsc wypoczynku.
Opuszczając stoisko POT, goście chętnie zatrzymują się przed Gif Budką. Robią figlarne miny lub przybierają poważne pozy. Klik, i fajna seria pamiątkowych fotek wysłana zostaje na podany adres mail.
Jury złożone z dziennikarzy prasy turystycznej, nagradzające w konkursie „Homo Turisticus” najbardziej oryginalne i profesjonalna stoiska targowe, przyznało wyróżnienie stoisku POT.