Promocja Polski na rynku francuskim i belgijskim
Na Sekwaną lubi się i ceni sztukę, tradycję, kulturę

Dominika Szulc, dyrektor ośrodka POT w Brukseli i p.o. dyrektora POIT w Paryżu
– Bardzo starannie przygotowujemy się do roku Chopinowskiego. Na rynku francuskim we współpracy z ambasadą RP i z Instytutem Polskim robimy dużą konferencję prasową. Konferencja w siedzibie ambasady będzie prezentowała nadchodzący rok 2010, ale też najpiękniejsze polskie festiwale. Jest to dla Francuzów bardzo ważna oferta, bowiem są to tacy turyści, którzy potrafią przyjść do nas i powiedzieć: - Proszę pani, chcę zobaczyć Kraków. Niech pani powie, kiedy tam jest coś ciekawego.
Francuzi gustują we wszelkich pokazach, przestawieniach, animacjach dla publiczności. Przykładem mogą być bardzo we Francji popularne pokazy typu światło i dźwięk, które odbywają się na przykład w zamkach. Wiernych widzów mają też uliczne spektakle teatralne. Na Sekwaną lubi się i ceni sztukę, tradycję, kulturę. Wielu Francuzów kieruje się właśnie ofertą kulturalną przy wyborze destynacji na wakacje. Dlatego też chcielibyśmy zaprezentować przedstawicielom francuskiej prasy i branży ofertę najpiękniejszych polskich festiwali. Aby przekaz był przekonujący, do udziału w konferencji zaprosiliśmy organizatorów tych festiwali, którzy sami o nich opowiedzą. Zgłosiła się już większość dużych miast.
Przygotowujemy też wystawę o Chopinie, którą wzbogacimy o miejsca, w których nasz kompozytor bywał we Francji. Chcemy tym samym pokazać, iż Chopin, choć uważany za obywatela świata zawsze tęsknił do Polski. Tęsknota za Polską i miłość do kraju rodzinnego to elementy, które można z sukcesem wykorzystać do promocji Polski. Wernisaż odbędzie się podczas konferencji „Najpiękniejsze polskie festiwale”, następnie wystawa będzie „krążyć” po całej Francji, od merostwa do merostwa, od miasta do miasta.
Spodziewamy się też wspaniałego żaglowca Fryderyk Chopin, który przypłynie do Ostendy w Belgii i Rouen we Francji. W każdym z portów organizowane będą przez trzy dni wspaniałe imprezy promocyjne, które chcielibyśmy zorganizować we współpracy z tymi miastami. Szczególnie Ostenda – to miejsce prestiżowe, ulubiona miejscowość wypoczynkowa wszystkich Belgów, porównywalna z naszym Sopotem.
- poprzednia
- następna »»