Konferencja POT i Studia Platige Image
Oszałamiająca tempem, nasycona artystycznymi przenośniami i …

Wszystko stało się jawne. Nareszcie zostało zaspokojone rosnące przez wiele tygodni zainteresowanie przygotowanym otwarciem uroczystego wieczoru rozpoczynającego berlińskie ITB, których Polska jest najważniejszym tegorocznym wystawcą i Krajem Partnerskim.
W warszawskim Multikinie Złote oficjalnie przedstawiono dziennikarzom przygotowane na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej przez nominowanego do Oskara, słynnego młodego twórcę filmowej animacji, reżysera i producenta Tomasza Bagińskiego oraz Studio Platige Image główne elementy spektaklu, którym Polska, jako gospodarz uroczystości otwarcia Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB zaprezentuje się oficjalnym gościom. Obecni na konferencji prasowej poczuli przedsmak oczekiwanego wydarzenia odbywając podróż przez Polskę - oszałamiającą tempem, nasyconą artystycznymi przenośniami, odniesieniami do współczesności i tradycyjnych motywów, porywającą wirtuozerią animacji 3D.
W spotkaniu z przedstawicielami mediów wzięli udział Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke, prezes POT, a z ramienia studia Platige Image – dyrektor kreatywny studia Tomek Bagiński i twórca postaci intrygujących toysów będących symbolem kampanii Jakub Jabłoński. Wśród zaproszonych nie zabrakło reprezentantów Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Przedsmak artystycznych przeżyć podsycali swą obecnością choreograf Agustin Equrrola, twórca układu tanecznego wieńczącego ceremonię otwarcia, prowadząca ceremonię Monika Richardson, artysta smaków Robert Sowa, odpowiadający za kulinarny wizerunek Polski przed międzynarodową turystyczną socjetą.
Targi ITB to od lat największa impreza turystyczna na świecie. W tym roku organizatorzy spodziewają się ponad 180 krajów, ponad 11 tysięcy samych wystawców. Co roku odwiedza je ponad 200 tysięcy osób. Cały świat turystyczny spotyka się w Berlinie. - Dlatego uznaliśmy, że to jest właśnie to miejsce i ten czas, aby pokazać Polskę w przededniu prezydencji w Unii Europejskiej oraz Mistrzostw Europy Euro UEFA 2012 jako kraj, który się niezwykle w ostatnich latach zmienił. Tę zmianę i nowy wizerunek chcemy pokazać światu – mówił witając przybyłych prezes POT Rafał Szmytke.
- Nie jest prosto zwrócić uwagę przedstawicieli stu osiemdziesięciu krajów. Należy w czasie inauguracji targów zachęcić ich i zainteresować w taki sposób, żeby zechcieli odwiedzić polskie stoisko narodowe z zamiarem zaplanowania podróży do Polski. Pomysł przesłania w trakcie uroczystego otwarcia opiera się na nowym wyrazie, nowoczesności i odmienności od prezentacji narodowych, do których przywykli uczestnicy i goście uroczystości otwarcia targów ITB. Tym sposobem komunikacji treści zaintrygujemy i zaskoczymy targowych gości. Musimy przekazać bardzo wiele, w niezwykle spójnej formie, bowiem Polsce brak jednego, głównego produktu turystycznego. Naszą przewagą konkurencyjną jest bardzo szeroka oferta, którą można skierować zarówno go turysty z Hiszpanii, jak i dla mieszkańca Japonii, czy do przybysza ze Skandynawii. Musimy sprostać zadaniu, by w trakcie kilku minut wiedzę o tym przekazać odbiorcom – mówił we wprowadzeniu prezes POT wyjaśniając podstawy tegorocznej berlińskiej kreacji.
- poprzednia
- następna »»