Konferencja POT i Studia Platige Image
Oszałamiająca tempem, nasycona artystycznymi przenośniami i …

Od nowatorskiej prezentacji, do nowoczesnej oferty
Dlaczego tak? Twórcy kampanii promocyjnej w Berlinie i imprezy otwarcia targów ITB założyli sobie przełamanie dotychczasowych schematycznych prezentacji, polegających na tradycyjnych filmach produkowanych na potrzeby lansowania turystyki, pokazywania zespołów ludowych, migawek z lotu ptaka, w naszym przypadku – z ukochanym polskim bocianem w roli głównej, podniebnych impresji prezentujących widoki krajobrazów z okienka samolotu.
- Wszystkie kraje w pewien uśredniony sposób robią tego typu promocję - mówił Tomasz Bagiński. - Nam zależało na tym, żeby pokazać to, czego nikt nie zrobi. Pokazać coś, co na pierwszym miejscu przede wszystkim zaintryguje, powie, że Polska jest krajem nowoczesnym, kreatywnym i młodym. Powie też coś innego o turystyce, bo turystyka to nie jest tylko odwiedzanie ładnych miejsc, to przecież głównie rozrywka.
Co się stanie jeśli potencjalni turyści i biznes turystyczny zainteresują się polską nowatorską prezentacją? Czy poczują niedosyt i skierują się do Hali 15.1, gdzie będzie cała Polska - 16 regionalnych organizacji turystycznych, wszystkie samorządy, największe miasta i bardzo bogata oferta turystyczna, której na pewno się nie powstydzimy? Twórcy kampanii nie mają co do tego wątpliwości.
Berlin już zdobyty
Kampania, o której mówimy skierowana przede wszystkim do berlińczyków. Berlin w tej chwili jest miastem niesłychanie otwartym, młodym, dynamicznym, pełnym różnych trendów artystycznych, nowoczesnego przekazu graficznego, nasyconym twórczą obecnością wielu młodych artystów i dającym radosne przyzwolenie na bardzo „odlotowe” realizacje.
Berlińczycy lubią też stworki. A inwazja naszych stworków na Berlin już nastąpiła. Jej elementem jest szeroka akcja outdoorowa. Podobne wielkoformatowe nośniki odsłonięto w dwóch ważnych i uczęszczanych punktach Berlina. Ogromny plakat o powierzchni 1000 m2 zawisł na fasadzie polskiej ambasady przy Unter den Linden otwierając kampanię promującą Polskę w Niemczech (podobny pojawił się 3 marca na Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie). Dwa wielkoformatowe nośniki z wizerunkiem bohaterów kampanii zainstalowano na Hauptbahnhof, głównym dworcu kolejowym w Berlinie, odwiedzanym dziennie przez ponad 350 tysięcy mieszkańców i turystów oraz w berlińskim metrze. Są bardzo różnorodne, głównym motywem jest nowoczesna interaktywna kostka, a także hasło Move Your Imagination.
W sumie w samym Berlinie jest ponad 750 miejsc, w których Polska jako Kraj Partnerski będzie widziana podczas targów.
Kilkumetrowych rozmiarów toysy pojawią się w przestrzeni publicznej Berlina. Cztery postaci zostaną zainstalowane na 2-kilometrowym pasie wzdłuż prestiżowej alei Kurfurstendamm Strasse. Jedna stanie przed wejściem głównym do siedziby targów ITB.
Przygotowana została również 30 billboardów z wizerunkami stworów, które znajdą się na terenie centrum targowego ITB. Są bardzo różnorodne, głównym motywem jest nowoczesna interaktywna kostka, a także hasło Move Your Imagination.
Nad głównym wejściem zainstalowany będzie potężny banner z napisem POLEN, a na masztach przed budynkiem powiewać będą specjalnie zaprojektowane flagi z tradycyjnymi polskimi motywami. Wewnątrz budynku odwiedzający powitają stworki w postaci dużych naklejek na drzwiach wejściowych, podłodze i schodach. Każdy z odwiedzających polskie stoisko otrzyma naklejkę z ich wizerunkiem.
Charakterystycznym elementem będzie ogromny, 30-metrowy pejzaż Polski w formie muralu.
Jakie wrażenie wywrze na uczestnikach targów i berlińczykach tegoroczna prezentacja Polski i jak zostanie przez nich oceniona dowiemy się już w niebawem. Reakcja polskich dziennikarzy przybyłych na prapremierę w stołecznym Multikinie każe przypuszczać, że na pewno kampania nie pozostawi odbiorców obojętnymi.
- «« poprzednia
- następna