Robimy wszystko, aby maksymalnie uprościć proces rezerwacji
Rozmowa z Michałem Piórkowskim, reprezentującym spółkę AppInspired, laureata tegorocznej, trzeciej edycji konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej i MT Targi Polska „Nowe technologie w turystyce – Tech.Travel Award.
– Aplikacja Magello opracowana przez AppInspired zdobyła kilka istotnych dla branży turystycznej nagród. Nagrodę główną III edycji konkursu Tech.Travel Award 2015, nagrodę specjalną od Ministra Sportu i Turystyki, a także wyróżnienie na konkursie konferencji Nowe Trendy w Turystyce 2016. Na czym zatem polega innowacyjność i niestandardowość tego produktu?
– Myślę, że prostota tego systemu oraz jego solidne dopasowanie do potrzeb małych i średnich organizatorów turystyki są najważniejszymi czynnikami wpływającymi na innowacyjność i niestandardowość Magello. Do tej pory każda z tych firm musiała łączyć wiele różnych narzędzi (Word, Excel, inne systemy CRM + formularze na stronie), co pozwalało im do pewnego stopnia zarządzać wyjazdami, a ich klientom zapisywać się na wyjazdy. Dzięki Magello organizatorzy mogą zamieścić całą swoją ofertę w jednym miejscu, a następnie dać klientom możliwość wykonania rezerwacji on-line i dokonania płatności w tym samym momencie. Daje to niesamowitą przewagę nad konkurencją, gdyż doskonale wiemy, że użytkownicy Internetu kupują produkty i usługi bardzo emocjonalnie – wykorzystując wpływ chwili.
– Jakie jest praktyczne zastosowanie aplikacji Magello dla firmy turystycznej?
– Firma po założeniu konta w Magello w kilka chwil dodaje swoje wyjazdy, konfiguruje dostępne opcje dodatkowe, formy transportu, czy akomodacji. Następnie ustala sposoby płatności, umieszcza umowę w specjalnym edytorze i publikuje wyjazd. Teraz wystarczy podpiąć przycisk ,,zarezerwuj teraz” do oferty na stronie i ich uczestnicy mogą dokonywać natychmiastowych rezerwacji. Po jej dokonaniu automatycznie tworzona i wysyłana jest umowa, a dane o płatnościach automatycznie pojawiają się w systemie. Prościej się chyba nie da.
– Która cecha systemu Magello jest kluczowa i stanowi przewagę konkurencyjną?
– Gdybym miał wskazać jedną rzecz, byłyby to zdecydowanie udostępnianie uczestnikom rezerwacji on-line oraz automatyzacja zarządzania nimi.
– Czy aplikacja będzie rozbudowywana o nowe funkcje?
– Jako firma działająca na bardzo dynamicznym rynku IT staramy się zawsze słuchać naszych klientów – zarówno obecnych, jak i potencjalnych. Dlatego nieustannie powiększamy Magello o nowe funkcjonalności, aby aplikacja mogła być jeszcze lepiej dostosowana do wymagań użytkowników.
– Czy spółka Appinspired pracuje nad innymi rozwiązaniami przydatnymi firmom z sektora turystyki?
– Na razie staramy się skupić na jak najlepszym i najszybszym rozwoju Magello. Nie przekreślamy żadnych nowych rozwiązań, ale w tej chwili nasza koncentracja jest w stu procentach skierowana w stronę Magello i naszych klientów.
– Z aplikacji na urządzenia mobilne korzystają również turyści indywidualni. Czy Appinspired ma także propozycję i dla tej grupy użytkowników?
– Obecnie system skonstruowany jest w taki sposób, aby idealnie wyświetlał się na wszystkich urządzeniach mobilnych – zwłaszcza dla uczestników. W przyszłości mamy w planach stworzenie aplikacji mobilnej dla użytkowników.
– Specjaliści opracowujący aplikacje dla odbiorców rynku turystycznego z jednej strony odpowiadają na oczekiwania użytkowników, z drugiej natomiast kształtują ich potrzeby. Jakiego rodzaju innowacyjnych aplikacji dedykowanych turystyce należy spodziewać się w bliższej i dalszej przyszłości?
– Wszyscy chyba doskonale zdajemy sobie sprawę, że turystyka będzie coraz bardziej związana z branżą internetową. Będąc na targach w Berlinie, zrozumiałem, że najważniejsze dla użytkowników (zwłaszcza tzw. Millenialsów) jest bycie ,,tu i teraz”. Stąd rosnąca popularność miedzy innymi SnapChata w branży turystycznej. Kolejnym ważnym trendem jest planowanie podróży w oparciu o opinie lokalnej społeczności. Krótko mówiąc, wszyscy chcą mieć natychmiastowy dostęp do sprawdzonych informacji, więc każde rozwiązanie dające tego typu możliwości będzie rosło w siłę. Jest to powód, dla którego robimy wszystko, co w naszej mocy, aby maksymalnie uprościć proces rezerwacji klienta, dzięki czemu uczestnicy mogą podjąć natychmiastową decyzję!
– Dziękujemy za rozmowę