Rośnie liczba turystów korzystających z ofert poza sezonem
Wiosenna edycja akcji „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY”, która potrawa od 9 do 11 marca – rozpoczęta. Można już rezerwować oferty na usługi turystyczne w niższych cenach, które przygotowało 661 partnerów, o blisko 20 proc. więcej niż podczas ubiegłorocznej akcji jesiennej.
Wśród ofert znajdują się między innymi obiekty hotelowe i portale rezerwacyjne, przewoźnik PLL LOT, wiele muzeów i innych atrakcji turystycznych. Wydarzenie jest wspólną inicjatywą Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej.
– Zainteresowanie partnerów akcją „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY” sukcesywnie rośnie, podobnie jak liczba turystów chcących wziąć w niej udział – podkreśla minister Sportu i Turystyki, Witold Bańka (fot.). – W ostatniej edycji uczestniczyło 110 tys. turystów. Jestem przekonany, że w związku z jeszcze bogatszą ofertą, z wiosennej odsłony wydarzenia skorzysta rekordowa liczba osób – dodaje.
Celem akcji jest prezentacja bogatej, ogólnopolskiej oferty turystycznej oraz zachęcanie Polaków do podróżowania po kraju i korzystania z atrakcji turystycznych również poza tradycyjnym sezonem letnim czy zimowym. Lista proponowanych usług w ramach edycji – wiosna 2018 znajduje się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl.
– Wydarzenie generuje pozytywne skutki zarówno dla turystów, którzy mają szansę zaplanować wypoczynek w korzystnej cenie, jak i dla branży, która może liczyć nie tylko na wpływy finansowe, ale także na możliwość dodatkowej promocji w tzw. sezonie niskim. Podczas ostatniej, jesiennej edycji turyści zaoszczędzili 8 milionów złotych, a drugie tyle otrzymała branża – zaznacza podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Dariusz Rogowski.
Największa liczba partnerów – 100 – zgłosiła się z województwa małopolskiego. Na drugim miejscu uplasowało się woj. dolnośląskie z liczbą 72, a na trzecim pomorskie – 70 podmiotów oferujących usługi turystyczne z 50 pro. zniżką.
Najwięcej ofert w obniżonych cenach dotyczy usług noclegowych (36 proc.), zwiedzania (18 proc.) oraz gastronomii (16 proc.). Turyści mogą wybierać również spośród atrakcji z zakresu kultury i sztuki, sportu i rekreacji, agroturystyki oraz uzdrowisk, spa i wielu innych.
– Rosnąca popularność dotychczasowych edycji pokazuje, że akcja ta przypadła do gustu zarówno branży, jak i polskim turystom. Proponowane przez naszych partnerów oferty wyprzedają się bardzo szybko, dlatego zachęcam, by nie odkładać wyboru na ostatnią chwilę i już dziś rezerwować wybrane usługi – stwierdza prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.
Aby skorzystać ze zniżki, należy odnaleźć interesujące miejsce za pomocą mapy lub wyszukiwarki na stronie www.polskazobaczwiecej.pl i zapoznać się ze szczegółową ofertą. Partnerem tegorocznej akcji jest PKP Intercity. Film promujący wydarzenie będzie emitowany przez Telewizję Polską S.A.