ŚDM - szansa na promocję Polski i polskiej turystyki

konf cr

Zbliżające się Światowe Dni Młodzieży są okazją do promocji Polski w świecie. Według ostatnich danych z Komitetu Organizacyjnego ŚDM wynika, że zarejestrowało się już ponad pół mln pielgrzymów ze 179 krajów. - Nasze zagraniczne ośrodki odnotowują coraz więcej pytań o ŚDM – powiedział dr Wojciech Fedyk Prezes POT podczas konferencji „ŚDM – szansa na promocję Polski i polską turystykę”. Spotkanie z udziałem dyrektorów zagranicznych ośrodków POT odbyło się 19 kwietnia w Hotelu Jan III Sobieski w Warszawie.

Jak zaznaczył Prezes Fedyk, czeka nas wydarzenie wyjątkowe na skalę światową a ŚDM to marka globalna mająca ponadnarodowy i egalitarny charakter. – Dlatego zagraniczne ośrodki POT włączyły do swoich działań także promocję ŚDM – podkreślił. Podsumował zrealizowane już zadania oraz zapowiedział kolejne, zaplanowane zarówno w centrali w Warszawie jak i w zagranicznych ośrodkach. Wśród narzędzi marketingowych wykorzystywanych wymienił study toury, imprezy targowe, wszelkie wydarzenia masowe, w których ośrodki uczestniczą, konferencje prasowe, reklamę w mediach i outdoor oraz social media.

– Dużo działań kierujemy przede wszystkim do młodzieżowych grup katolickich, które przygotowują się do przyjazdu do Polski. Otrzymują od nas nie tylko informacje o samym ŚDM, ale także Krakowie, Małopolsce i flagowych atrakcjach turystycznych Polski – powiedział Paweł Lewandowski, dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT (ZOPOT) w Niemczech. Z danych Komitetu Organizacyjnego ŚDM wynika, że do tej pory zarejestrowało się ponad 18 tysięcy pielgrzymów z Niemiec przy wcześniejszym szacunku 25 tysięcy. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda na Ukrainie. – Nie spodziewano się dużego zainteresowanie ŚDM na Ukrainie. To przerosło oczekiwania wszystkich – mówił Włodzimierz Szczurek, dyrektor ZOPOT na Ukrainie. Ponad 9 tysięcy zarejestrowanych Ukraińców skłoniło organizatorów do włączenia, po raz pierwszy, języka ukraińskiego do grupy oficjalnych języków ŚDM – dodał dyrektor Szczurek.

Według ostatnich danych z Komitetu Organizacyjnego ŚDM wynika, że zarejestrowało się 584 702 pielgrzymów ze 179 krajów. Ta liczba oczywiście stale rośnie. W 2011 roku do Madrytu przyjechało ponad 1,5 mln pielgrzymów ze 193 krajów. - Na wydarzeniu skorzystała gospodarka tego kraju – mówiła Agata Witosławska, dyrektor ZOPOT w Hiszpanii. - Wpływ ŚDM na gospodarkę Madrytu to 231,5 mln euro a Hiszpanii 354,3 mln euro – dodała.

- Wykorzystujemy już potencjał promocyjny tego wielkiego wydarzenia poprzez promowanie, przez nasze zagraniczne ośrodki, Polski, jako gospodarza ŚDM – zaznaczył dr Wojciech Fedyk. W lipcu i przez kolejne miesiące będą prowadzone intensywne działania w social mediach, które mają zdyskontować ŚDM i zainspirować młodych pielgrzymów do kolejnych odwiedzin Polski - dodał Prezes Fedyk.

Źródło: www.pot.gov.pl

Materiały z konferencji do pobrania: http://pot.gov.pl/do-pobrania/l/materialy-dla-prasy

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe
i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!