Kampania #sharePoland
Prawie 2 mln osób "podzieliło się Polską"
1 897 110 UU, 1500 postów opatrzonych tagiem #SharePoland, w tym 510 publikacji biorących udział w konkursie, to wynik kampanii #sharePoland zrealizowanej przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Wielkopolską Organizacją Turystyczną podczas tegorocznych Światowych Dni Młodzieży.
Podzielić się wrażeniami
18 lipca - 7 sierpnia Polska Organizacja Turystyczna we współpracy z Wielkopolską Organizacją Turystyczną zorganizowała konkurs będący elementem kampanii rekomendacyjno - angażującej, skierowanej do turystów oraz pielgrzymów przebywających w Polsce. Kampania miała na celu zachęcenie zagranicznych turystów/pielgrzymów przybyłych na Światowe Dni Młodzieży do podzielenia się wrażeniami z pobytu w Polsce oraz uzyskanie rekomendacji w postaci materiału fotograficznego i filmowego poprzez konkurs #SharePoland.
Bez konkurencji nie ma zabawy
Razem ze startem kampanii została uruchomiona strona internetowa z galerią zgłoszeń konkursowych w subdomenie. Zgodnie z założeniami kampanii i konkursu, strona zaprojektowana była w taki sposób, żeby głosy oddawane na posty konkursowe bezpośrednio na serwisach społecznościowych oraz za pośrednictwem strony share.poland.travel kumulowały się. Dzięki temu na stronie internetowej można było na bieżąco śledzić przebieg konkursu.
Rozgłos przede wszystkim
Oprócz rozplanowania działań na portalach społecznościowych, pod kątem kampanii zostały przygotowane kreacje banerowe dedykowane stronom internetowym Polskiej Organizacji Turystycznej. Banery zostały przygotowane w 6 wersjach językowych - polskiej, francuskiej, włoskiej, niemieckiej, hiszpańskiej i angielskiej. Pierwszym postem zachęcającym do udziału w konkursie było specjalnie przygotowane video promujące. Na zakończenie konkursu przygotowane zostało video podsumowujące konkurs, zawierające wybrane zdjęcia opublikowane przez uczestników konkursu.
Liczby i zwycięzcy
Do konkursu zostało zgłoszonych 510 ważnych zdjęć z czego 396 za pośrednictwem Instagrama, 114 Twittera. 20 366 głosów zostało oddanych na posty konkursowe a zasięg wszystkich postów z tagiem #SharePoland został oszacowany na 300 000.
- Przede wszystkim cieszy nas fakt, iż ludzie chcieli dzielić się swoimi wrażeniami z pobytu w Polsce, ze swoich podróży po Polsce. Niektóre ze zdjęć to prawdziwy majstersztyk fotografii, ale nie to jest najważniejsze - mówi Magdalena Ragus, dyrektor Departamentu e-Informacji w POT. - Ludzie przekazywali za pomocą zdjęć swoje emocje, i to widać na każdej fotografii - dodaje dyrektor Ragus.
Zdaniem Magdaleny Ragus marketingowa siła takiego przekazu jest nieporównywalna nawet z najlepszą reklamą a dzięki kampanii udało się zbudować społeczność związaną z konkursem, którą można dalej rozbudowywać.
- W mediach społecznościowych hashtag #SharePoland staje się coraz bardziej popularny i to będziemy się starali wykorzystać jak najlepiej - dodaje na zakończenie dyrektor Ragus.
Najwięcej głosów uzyskały zdjęcia:
serduszkooo
mojekontonainsta
kamiil_lyna
Poza 3 laureatami konkursu zostało też wybranych 50 zdjęć spośród wszystkich zgłoszonych, które zostaną wykorzystane do produkcji kalendarza. Kalendarz będzie nagrodą dodatkową w konkursie, rozesłaną do uczestników, których zdjęcia zostały wyróżnione.