Akcja promocyjna na targach GTT
Sukces jak malowany

Jubileuszowa 15. edycja Gdańskich Targów Turystycznych GTT. Rojno i gwarno, bo to tradycyjnie największe spotkanie branży u progu sezonu turystycznego i doskonała okazja dla najlepszych wystawców z kraju i zagranicy, aby przedstawić swoje propozycje na lato mieszkańcom Trójmiasta, Pomorza i północnej Polski. Wśród stoisk i zwiedzających pojawił się wyraźnie zauważalny, specjalny autokar Polskiej Organizacji Turystycznej.
Autokar dostosowano do przeprowadzenia akcji promocyjnej, którą w języku marketingu zwie się ambientem. Chodzi tu o działania niestandardowe, zrealizowane w tym przypadku w kontekście targów, z wykorzystaniem nośnika, na jaki wybrano środek komunikacji. W akcję zaangażowali się pracownicy POT, Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE, Gdańskiej Organizacji Turystycznej, przedstawiciele Agencji Rozwoju Gdyni, a także grupa studentów z Europejskiej Szkoły Wyższej w Sopocie. Okazała się dużym promocyjnym sukcesem.
Na pokładzie autokaru zorganizowano wiele konkursów, m.in. o tematyce Euro 2012, z ciekawymi nagrodami. Targowi goście mogli doświadczyć na własnej skórze barwnego dotyku kociewskiego kwiecistego haftu w postaci zmywalnego artystycznego tatuażu o folkowych korzeniach. Wśród prezentów znalazły się koszulki z lokalnym nadrukiem i słodkie pamiątki - łakocie z Kociewia. W sobotnie popołudnie udało się także zorganizować „głośną” (z wykorzystaniem megafonu) akcję happeningową, dzięki której przyłączyła się do akcji duża grupa mieszkańców i turystów z Gdańska.
W niedzielę taką samą szansę mieli mieszkańcy Gdyni, którzy chętnie podróżowali przez swoje miasto odnajdując dotychczas im nieznane szlaki turystyczne. Większość z nich dotarła w swej wędrówce na teren GTT, dzięki czemu mogli się zapoznać z turystyczną ofertą Polski.
Ambientowy pomysł okazał się miłą odmianą pośród typowych stanowisk targowych, dzięki czemu został zauważony przez bardzo wielu odwiedzających. A o to przecież w każdym działaniu promocyjnym i reklamowym chodzi.