ITB
Uzasadnione zainteresowanie Polską

Przebieg największych światowych targów turystycznych - berlińskich ITB, pozwala ocenić, że Polska dobrze wykorzystała czas, aby w sposób organizacyjnie solidny, przemyślany merytorycznie i kreatywny marketingowo, poczynić przygotowania do pełnienia roli - najważniejszego ich tegorocznego wystawcy i współgospodarza.
Wielkie pozytywne wrażenie wywarł na obecnych podczas uroczystego wieczoru inaugurującego targi, program ukazujący współczesny wizerunek Polski, tegorocznego Kraju Partnerskiego. Prezentacja zaskoczyła tempem, zastosowaniem multimedialnych technologii i nowoczesnym wyrazem artystycznym.
Tłumy odwiedzających zaludniły od wczesnego przedpołudnia dnia następnego polskie stoisko narodowe. Jego honorowy gospodarz, prezydent Lech Wałęsa potwierdził w rozmowie z dziennikarzami, iż światowa turystyka jest jednym z największych działów międzynarodowej gospodarki i z korzyścią dla Polski jest coraz szersze i z sukcesem zaangażowanie naszego kraju w sektor podróży. Właśnie do podróży, w tym do odwiedzenia Polski, prezydent Wałęsa namawiał poprzedniego wieczoru przybyłych na galę otwarcia ITB. - Pan Bóg nie wszystkich obdzielił po równo - zwracał się sentencjonalnie Lech Wałęsa do gości gali ITB - Poprzez turystyczne wyjazdy możemy poznać życie i kulturę innych krajów - wyjaśniał.
W przededniu prezydencji
Od niemal ćwierć wieku Polska i polska oferta turystyczna prezentowane są w trakcie Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB. Po raz pierwszy oficjalny wniosek do zarządu Messe Berlin o przyznanie Polsce roli Kraju Partnerskiego skierowany został przez Polską Organizację Turystyczną w roku 2004. Roku przełomowym dla historii Polski, jakim było przystąpienie do Unii Europejskiej. Nie wtedy, lecz obecnie – w przededniu przejęcia przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej – nasz kraj pełnił będzie rolę Kraju Partnerskiego tej najważniejszej i najbardziej prestiżowej dla przedsiębiorców turystycznych imprezy wystawienniczej. Ma to miejsce w okresie uzasadnionego ożywienia międzynarodowego zainteresowania Polską, którego źródłem stają się także coraz bardziej wyraźne postępy przygotowań do Euro 2012 i przyjęcia nad Wisłą najlepszych futbolowych jedenastek Starego Kontynentu, przedstawicieli światowych mediów, kibiców narodowych drużyn oraz spodziewanej rzeszy zwykłych turystów, których ciekawi atmosfera piłkarskich mistrzostw Europy.
Nowoczesny kraj Środkowej Europy
Wielka światowa turystyka jest dziedziną, która wywiera znaczący wpływ na procesy społeczne i wiele działów międzynarodowej gospodarki, ale stanowi też wyrazisty element budujący wizerunek społeczeństw i poszczególnych krajów z osobna. Promowanie turystycznego wizerunku, jako celu podróży, stanowi element ogólnej polityki marketingu narodowego wielu państw, także i Polski.
W trakcie tegorocznej edycji berlińskich ITB, wystawcom, targowym gościom, światowym mediom i za ich pośrednictwem międzynarodowej opinii publicznej zaprezentowana zostanie Polska współczesna. Nowoczesny kraj Środkowej Europy. Rozwijający się. Atrakcyjny kulturowo i geograficznie. Posiadający rozwiniętą infrastrukturę turystyczną i bogatą ofertę usług. Kraj ludzi kompetentnych, dobrze wykształconych i kreatywnych, ale równocześnie przyjazny, do którego chce się przyjechać i bliżej go poznać.
Zyskują europejskie regiony
Polska zyskuje coraz bardziej liczącą się pozycję w ostrej rywalizacji o pozyskanie turystów. Korzystne położenie w środku kontynentu, na skrzyżowaniu ważnych dróg europejskich, włączenie w struktury rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, znaczący potencjał kulturowy i dobrze zachowane środowisko naturalne czynią z naszego kraju atrakcyjne miejsce do zwiedzania i wypoczynku, zarówno dla turystów zagranicznych, jak i krajowych. Czynnikiem sprzyjającym są także aktualne trendy rozwojowe w turystyce europejskiej, które Polska z rosnącym powodzeniem wykorzystuje promując wysokiej jakości konkurencyjne produkty turystyczne, które można oferować w Europie i na świecie. Na tych globalnych zjawiskach zyskują europejskie regiony, a wśród nich choćby polskie Wybrzeże, odkrywane dziś na nowo jako atrakcyjne miejsce całorocznego wypoczynku i rentownych inwestycji turystycznych. Podobnie w latach 70. z mody na wakacje w klimacie południa i napływu inwestorów korzystał nowy członek Unii Europejskiej — Hiszpania.
- poprzednia
- następna »»