Weekend niskich cen w polskiej turystyce
Do końca lutego trwa przyjmowanie deklaracji udziału w ogólnopolskiej akcji „Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny”. Między innymi restauratorzy, hotelarze, muzea, gestorzy atrakcji turystycznych, mogą zgłaszać swój udział w drugiej edycji ogólnopolskiej akcji. W ubiegłym roku w czasie weekendu za pół ceny z usług o obniżonych cenach skorzystało ponad 60 tys. Polaków. Po raz pierwszy w tym roku klienci będą mogli zaoszczędzić, a partnerzy przedsięwzięcia prowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną skutecznie promować wybrane usługi od 31 marca do 2 kwietnia.
Deklarację udziału partnerzy akcji mogą zgłaszać, wypełniając formularz online na stronie www.polskazobaczwiecej.pl. W tym też miejscu zamieszczony jest obowiązujący regulamin.
Ogólnopolska pilotażowa akcja „Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny” zorganizowana przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, uzyskała w podsumowaniu wysokie noty. Spośród prawie 400 uczestniczących w ubiegłorocznej edycji partnerów branżowych, 97 proc. wyraziło chęć udziału w kolejnej. Jeśli nie zmienią zdania, połowę promocyjnych ofert o obniżonych cenach przygotuje sektor hotelarski. Jedna trzecia przypadnie na muzea, skanseny i obiekty, które w programie mają zwiedzanie ekspozycji. Restauratorzy wyrażający zamiar włączenia do menu dań w niższej cenie, stanowić będą grupę około 10 proc. ogółu partnerów. Naturalnie proporcje w najbliżej edycji może zmienić na przykład zwiększona liczba uczestniczących w niej partnerów.
Klienci pozytywnie przyjęli pomysł ogólnopolskiego weekendu promującego poprzez obniżenie cen atrakcje turystyczne poza sezonem urlopowym a przedstawiciele branży, którzy uczestniczyli w akcji dobrze ocenili jej efekty. Blisko 50 proc. partnerów branżowych wyraziło przekonanie, że miała ona wpływ na zwiększenie rozpoznawalności obiektu. Przeciwnej odpowiedzi w ankiecie podsumowującej udzieliło ponad 10 proc. pytanych. Prawie 20 proc. nie miało wyrobionej opinii. Ponad 20 proc. respondentów w ogóle nie zajęło stanowiska, odpowiadając po prostu nie wiem. Fakt, iż duża grupa partnerów wahała się, nie była zdecydowana w ocenach lub wręcz stwierdziła, że akcja marketingowa nie przyniosła spodziewanego rezultatu – nie stoi w sprzeczności ze składaną, nieomal bez wyjątku, deklaracją o udziale w najbliższym marcowym weekendzie. Skuteczność wspólnie podejmowanych przedsięwzięć marketingowych, tego rodzaju jak „Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny”, ma pozytywny skutek długofalowy. Tak dla każdego organizatora turystyki z osobna, jak i ogólnie dla gospodarki turystycznej. Z doświadczenia wiadomo, że o powodzeniu przesądza konsekwencja, skala i cykliczność realizowanych działań promujących turystyczne marki produktowe. Tę prawidłowość podkreślaną przez analityków zjawisk rynkowych, coraz lepiej rozumieją specjaliści działów handlowych przedsiębiorstw turystycznych realizujących w praktyce cele biznesowe.