Wpływowi wideoblogerzy będą promować polską turystykę
Polska Organizacja Turystyczna wprowadzi w przyszłym roku innowacyjne projekty skierowane do użytkowników internetu. Jest to element strategii wykorzystania nowych mediów i kultury komunikacji cyfrowej do promocji Polski i atrakcji polskiej turystyki. Nowe projekty dotyczą głównie mediów społecznościowych.
Jednym z pierwszych podjętych działań będzie planowana wizyta studyjna wideoblogerów z kilku kluczowych zagranicznych rynków turystycznych. Zaproszone grono influencerów, których zainteresowania, opinie, rekomendacje i sposób widzenia świata zyskuje duże grupy lojalnych odbiorców – podczas pobytu w naszym kraju będzie mogło poznać walory turystyczne Polski. Miejsca mniej znane, posiadające turystyczny potencjał, nieodkryte przez masową turystykę. Program pobytu będzie obejmował również udział w wydarzeniach, które mogą być częścią szerokiej, urozmaiconej oferty przyjazdowej do Polski. Miejsca noclegów będą również kontynuacją wrażeń z podróży. Blogerzy spędzać będą noce na przykład w pomieszczeniach kopalni soli, latarni morskiej, strażnicy granicznej, dyżurce GOPR.
Siła influencerów social mediowych jest nie do przecenienia
Współczesny sposób bycia społeczeństw coraz bardziej opiera się na komunikacji obejmującej społeczność internetową, osób znajomych godnych zaufania, i całkiem obcych szukających rekomendacji u specjalistów w różnych dziedzinach. Należy do nich też turystyka. W wielu przepadkach na decyzje o tym, dokąd podróżujemy i jaką formę spędzenia urlopu wybieramy, wpływ mają informacje i rekomendacje znalezione w sieci i mediach społecznościowych.
– Rekomendacje popularnych influencerów, czyli osób które narzucają trendy w swoich środowiskach, postrzegane są jako informacje sprawdzone i prezentujące to, czego można naprawdę doświadczyć w wybranym miejscu. Stawiane są w kontrze do suchych opisów lub cukierkowych zdjęć z katalogów. Stąd pomysł na wykorzystanie wideoblogerów aktywnych na YouTube. Siła influencerów social mediowych jest nie do przecenienia. Chcemy pozwolić wybranym wideoblogerom poznać Polskę przez niezwykłe doświadczenia w nieoczywistych miejscach i dać im szansę na zaprezentowanie w sieci ich wizji naszego kraju – mówi Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. – Celem kampanii POT jest promocja nietuzinkowych atrakcji Polski, poprzez wykorzystanie potencjału influence marketingu oraz budowanie opinii o atrakcyjności Polski, w oparciu o zdanie rynkowych trendsetterów. Główną zaletą przekazu wideo będzie jego autentyczność i wiarygodność. Stworzy to możliwość do dalszego wykorzystania jako inspiracji do storytellingu, pozwalając na zwiększenie zasięgu dotarcia z komunikatem promocyjnym – uzupełnia prezes POT.
Neutralni w poglądach, sympatyczni, charyzmatyczni
Magdalena Ragus, dyrektorka Departamentu e-Informacji POT zapowiada korzystanie przy projektach POT z ogromnych możliwości tworzenia zasięgu, jakie dają media społecznościowe. – Youtube to druga na świecie wyszukiwarka online. Dodatkowym aspektem wzmacniającym przekaz będzie wprowadzenie zasad rywalizacji dla osób śledzących relacje z Polski – kreśli plany Magdalena Ragus.
Pierwsza wpływowa grupa wideoblogerów zaproszona przez Polską Organizację Turystyczną do podróży studyjnej po Polsce będzie liczyła około ośmiu osób. Wszyscy posiadają ugruntowana pozycję i potwierdzoną rozpoznawalność w swoich krajach, między innymi w Japonii, Chinach, Stanach Zjednoczonych i wybranych Krajach Europy Zachodniej. Nie bez znaczenia jest też osobowość przedstawicieli mediów społecznościowych, do których kierowane są zaproszenia. Ceniona jest neutralność postaw, sympatyczne usposobienie, umiejętność układania wciągającej fabuły, poczucie humoru i ogólne cechy charyzmatycznej gwiazdy mediów. Zapowiadana wizyta pierwszej grupy wideoblogerów zaplanowana została na przełom kwietnia i maja przyszłego roku.