Zoover Award „The Best European City Trip 2015” dla Krakowa

Podczas targów turystycznych Vakantiebeurs w Utrechcie, odbyło się oficjalne wręczenie Zoover Awards. Podobnie jak w ubiegłym roku Kraków otrzymał najwyższą ocenę użytkowników portalu Zoover – jednego z największych i niezależnych turystycznych portali internetowych – i tym samym zdobył nagrodę Zoover Award „The Best European City Trip 2015".
Ze średnim wynikiem 8.8 Kraków pokonał Sewillę i Wenecję. Jako najlepszą destynację 2015 r. Holendrzy wyróżnili natomiast Austrię, która wyprzedziła Francję oraz Włochy. Zoover to jeden z największych portali turystycznych w Europie, w którym urlopowicze oceniają różnego rodzaju obiekty noclegowe, destynacje i atrakcje turystyczne. Portal jest jedną z wiodących, bezpłatnych i niezależnych platform dyskusyjnych dla podróżników. To kolejna nagroda dla Krakowa w Holandii w ostatnim czasie. Trzy tygodnie temu redakcja branżowego magazynu M!CE&Travel przyznała stolicy Małopolski MICE Trend Award 2014.
- To fantastyczna wiadomość i potwierdzenie wysokiej pozycji Krakowa. To także konsekwencja systematycznej promocji naszego miasta w Holandii –– podkreśla wiceprezydent Krakowa Magdalena Sroka.
Statuetkę odebrali podczas targów przedstawiciele Ambasady RP w Hadze oraz Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie. - Jesteśmy bardzo zadowoleni, że turyści wystawili na portalu Zoover tak wysokie oceny, zwłaszcza, że Kraków konkurował z tak wspaniałymi miastami Europy – mówi dr Piotr Perczyński, szef Sekcji Politycznej i Ekonomicznej Ambasady RP w Hadze. Dominika Szulc, dyrektorka ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli podkreśla, że nagroda jest tym bardziej cenna, gdyż jest konsekwencją decyzji użytkowników portalu i kryteria były niezwykle klarowne.
- Gdy w zeszłym roku odbieraliśmy nagrodę dla Krakowa, wyrażaliśmy nadzieję, że ten wynik wpłynie na plany wakacyjne holenderskich i europejskich turystów i nie pomyliliśmy się. Wg badań Małopolskiej Organizacji Turystycznej liczba turystów z Holandii, którzy odwiedzili Kraków w ubiegłym roku podwoiła się osiągając 77 tys. – mówi Andrzej Pawluszek, wicedyrektor ośrodka POT w Amsterdamie. Ośrodek POT w Amsterdamie również może zaliczyć dzisiejszy dzień do udanych albowiem wygrał kampanię outdoorową w Holandii o wartości 20 tys. euro przyznaną przez Clear Channel Nederland. Już pod koniec tygodnia w Amsterdamie oraz Utrechcie pojawi się 15 billboardów oraz 1 mega billboard promujących Polskę.