Konkurs GOT na produkt turystyczny Trójmiasta
20 tys. zł dla twórców oferty „Władcy bursztynu”

Jak zachęcać do tworzenia atrakcyjnych ofert relaksu i wypoczynku? Trzeba organizować rywalizację między touroperatorami. Jak to zrobić - można dowiedzieć się w Gdańskiej Organizacji Turystycznej, która ogłosiła i przeprowadziła konkurs pt. „Gdański Produkt Turystyczny”.
Efekt jest zachęcający: Trójmiasto wzbogaciło swoją komercyjną ofertę o turystyczną grę miejską. Autorem zwycięskiego projektu konkursowego jest firma Joytrip. Wybrana przez jurorów oferta nosiła początkowo zwodniczo pokrętną gramatycznie, lecz w zamyśle twórców nośną marketingowo nazwę - „Włatcy bórsztynu”, nawiązującą bezpośrednio do „Włatcy móch”, kultowego polskiego serialu animowanego dla dorosłych. Jednak w związku z negatywną reakcją środowiska akademickiego w Gdańsku, dotyczącą niezgodności nazwy z regułami ortografii i z Ustawą o języku polskim, nastąpiła zmiana nazwy projektu na „Władcy bursztynu”.
Nagroda dla laureatów wyniosła 20 tys. złotych.
Jak w to się gra?
- Zabawa polega na tym, że grupa osób otrzymuje zadanie odszukania bursztynu i dostarczenia go kupcowi w Gdańsku - opisuje Jakub Ryfa z firmy Joytrip, współautor oferty „Władcy Bursztynu”. - Wszystko zaczyna się w Gdyni na plaży, gdzie turyści poszukują bursztynów. Następnie, znalezisko poddane zostaje obróbce. Potem, grupa turystów, odpowiednio kierowana, zwiedza wskazane obiekty, np. Muzeum Bursztynu, rozmawia z piratem, odwiedza też galerię bursztynu, w której ekspert sprawdza autentyczność tego, co ma być dostarczone kupcowi. Ostatnim etapem jest przekazanie wyrobu z bałtyckiego „złota” na statek, stojący na Motławie niedaleko wyspy Ołowianka, Centrum Muzyczno-Kongresowego Polskiej Filharmonii Bałtyckiej i Centralnego Muzeum Morskiego.
- poprzednia
- następna »»