Coraz lepiej znana, ale wciąż wymaga intensywnej promocji

Szczęśliwy zwycięzca konkursu Frank von Hagen z miejscowości Langenberg, dyrektorka Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej Ewa Przydrożny (z lewej) i Lidia Piechocka z WOT

Wielkopolska po raz czwarty prezentowała ofertę turystyki wodnej na Międzynarodowych Targach Łodzi i Jachtów Boot  w Düsseldorfie. W tej jednej z największych i najbardziej prestiżowych imprez tego typu na świecie uczestniczyło ponad 1,8 tys. wystawców z 70 krajów. 

Wielkopolska Organizacja Turystyczna przedstawiła markowy produkt turystyczny – Wielką Pętlę Wielkopolski. Dzięki konsekwentnej promocji szlak wodny zyskuje szybko na popularności wśród wodniaków z różnych krajów. – Ogromnie cieszy nas to, że jesteśmy tu już rozpoznawani. Ci, którzy odwiedzają targi regularnie są ciekawi nowości na szlaku, pytają o mariny, informują nas o przepłynięciu odcinków Wielkiej Pętli. Standardowo już największe pochwały zdobywa przewodnik nawigacyjny i folder z atrakcjami turystycznymi. Furorę zrobił nowy katalog z bazą czarterów, kajaków, ale też informacjami o noclegach, restauracjach czy czasach śluzowania łódek. I choć zainteresowanie odwiedzających jest bardzo duże, największe w hali, jak stwierdził nieco z zazdrością Grek z sąsiedniego stoiska, nadal wiele pracy wymaga uświadamianie zainteresowanym czym jest Wielka Pętla Wielkopolski, jak unikatowym jest wodnym szlakiem turystycznym, atrakcyjnym zarówno krajobrazowo i bogatym w zabytki – podkreśla dyrektorka Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej Ewa Przydrożny. Jedną z metod jest bezpośrednie zachęcenie do przepłynięcia wybranym odcinkiem rzeki. Odwiedzający stoisko WOT brali udział w  konkursach, w których można było wygrać między innymi vouchery na rejs łódką po Wielkiej Pętli Wielkopolski ufundowane przez firmę weekendnawodzie.pl.

Goście stoiska interesowali się zarówno materiałami informacyjnymi dotyczącymi turystyki wodnej, atrakcji turystycznych regionu, jak i konkretnymi ofertami w tym warunkami czarteru łodzi, które w szerokim zakresie proponowały między innymi firmy weekendnawodzie.pl, Marina „Pod Czarnym Bocianem”, Żegluga na Warcie czy Warta Czarter. Dla licznej grupy klientów lubiących po całodniowej żegludze spędzić wygodnie noc na stałym lądzie, specjalną propozycję dla wodniaków płynących Wielką Pętlą Wielkopolski, przygotował hotel Atut w Licheniu Starym, stanowiący też doskonałą bazę wypadową do Kopalni Soli „Kłodawa”, Nadwarciańskiego Parku Krajobrazowego czy wyruszenia na szlak kościołów drewnianych. Z kolei zwolennicy aktywnego pokonywania akwenów z wiosłem w dłoni, otrzymywali na stoisku WOT materiały stanowiące katalog wariantów uczestnictwa w spływach kajakowych rzeką Prosną i Wartą.

– Mieliśmy gości z Holandii, Szwajcarii, Czech, Słowenii, Grecji, Francji a nawet z Izraela czy Kanady. Widać duże zapotrzebowanie na nowe akweny, a Wielka Pętla Wielkopolski wychodzi temu naprzeciw, bo jest relatywnie nowa – wyraża przekonanie Tomasz Wiktor, prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. – Muszę pochwalić się nawiązanymi kontaktami, które mogą zaowocować w najbliższej przyszłości. Wielką Pętlą Wielkopolski zainteresowane są niemieckie organizacje wodniackie, takie jak Międzynarodowe Stowarzyszenie Szkół Żeglarskich, które chce tu organizować wyjazdy szkoleniowe, czy Niemiecki Związek Wioślarski zachęcający członków do podróży po wodach śródlądowych w Polsce, w tym na Wielkiej Pętli Wielkopolski. Mamy też możliwość publikacji materiałów w niemieckich magazynach wodniackich – podsumowuje prezes WOT.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe
i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!