Konkurs „Bajkowa Polska”
Dzieci oczytane nie gorzej od dorosłych
Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej promująca polską turystykę, znana pod umownym tytułem „kampanii bajkowej" przybiera rozliczne formy i warianty. Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego wykorzystała wiodący motyw w konkursie z okazji Dnia Dziecka w czasie Europejskiego pikniku rodzinnego.
Lubimy bajki, ich fabuły trafiają równie łatwo do wyobraźni malców, jak i nieco starszych dzieciaków. Bez trudu dostosowujemy ich przesłanie do doświadczeń wieku dojrzałego, nie tracą na aktualności także, gdy posuniemy się w latach. Są (na ogół) zrozumiałe pod każdą szerokością geograficzną. To między innymi tłumaczy dobre przyjęcie zagranicznej kampanii, przygotowanej przez Polską Organizację Turystyczną przy współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi, wykorzystującej motywy klasycznych utworów z tej dziedziny literackiej i filmowej twórczości. Część krajowej kampanii nosi nazwę „Bajkowy urlop w Polsce". Zespół łódzkiego ROT zaproponował uczestnikom Europejskiego pikniku, zorganizowanego przez oddział Gazety Wyborczej, rodzinny konkurs pod nazwą „Bajkowa Polska". Polegał on na dopasowaniu tytułu bajki do scen, które twórcy kampanii „Polska – come and find your story" zaszyfrowali w plakatach obrazujących atrakcje polskich regionów. Chętnych do udziału w konkursie nie brakowało. Zabawa udana. Dzieci biły na głowę dorosłych elastycznością skojarzeń. Nagrody ośmiorgu zwycięzcom wręczył prezes ROTWŁ Sylwester Pawłowski.