Gorczańska Organizacja Turystyczna
Głosuj na www.visitkamienica.pl

W kwietniu 2012 roku, podczas Gdańskich Targów Turystycznych, w obecności ponad 10 tysięcy odwiedzających oraz ponad 300 wystawców z Polski i zagranicy, w konkursie na najciekawszy produkt turystyczny w kategorii turystyka przyjazdowa medal Mercurius Gedanensis otrzymała Gorczańska Organizacja Turystyczna za portal turystyczny promujący region Beskidów, Gorców, Pienin, a przede wszystkim Gminę Kamienica. W chwili kiedy czytacie te słowa portal www.visitkamienica.pl znów bierze udział w konkursie dla internautów„Polski Internet” w kategorii na najlepszy portal internetowy organizacji non-profit.
Gorczańska Organizacja Turystyczna to jeden z najmłodszych LOT-ów w Małopolsce, ma formę organizacyjną fundacji i powstała 5 marca 2012 roku. Zarząd tworzą prezes Paweł Tokarczyk oraz wiceprezes Magdalena Wijas. - Celem GOT-u jest kreowanie i promowanie pozytywnego i atrakcyjnego wizerunku regionu Gorców i Beskidu Wyspowego, Beskidu Sądeckiego, Pienin, ze szczególnym uwzględnieniem Gminy Kamienica, w której Fundacja ma swoją siedzibę - wyjaśnia Paweł Tokarczyk. - Postawiliśmy sobie za cel wspieranie rozwoju turystyki, integrację środowisk turystycznych poprzez współpracę sektora publicznego z niepublicznym sektorem gospodarki turystycznej, stowarzyszeniami działającymi w sektorze turystyki i innymi organizacjami i przedsiębiorcami, prowadzenie Informacji Turystycznej, doskonalenie kadr turystycznych, prowadzenie badań marketingowych, analiz i monitoringu w zakresie turystyki, akcji promocyjnych w zakresie turystyki, sportu i kultury, organizowanie objazdów studyjnych, działania proekologiczne, ochronę dziedzictwa przyrodniczego oraz promocję rękodzieła ludowego.
Gorczańską Organizację Turystyczną tworzą osoby, które posiadają duże doświadczenie w turystyce, informacji turystycznej oraz w promocji turystycznej. Prezes Paweł Tokarczyk ma za sobą kilkuletnią pracę w departamencie odpowiadającym za promocję i turystykę w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego. Pozostali pracownicy i działacze zdobyli doświadczenie podczas pracy w Informacji Turystycznej (TCI) i Lokalnej Grupie Działania.
- Fundacja zaprasza do współpracy wszystkich, którzy posiadają ciekawe pomysły na promocję turystyczną okolic - dodaje Paweł Tokarczyk. - Zaproszenie jest skierowane również do samorządów lokalnych oraz instytucji zajmujących się promocją i turystyką w regionie.
Małopolski Dzień w Pradze
Na swoim koncie organizacja zapisała świeżo odniesiony sukces - udział w regionalnej imprezie promocyjnej w stolicy Czech. 10 października mieszkańcy i turyści z Pragi mieli okazję przeżyć we wnętrzach Instytutu Polskiego Małopolski Dzień w Pradze. Czego na stoisku Gorczańskiej Organizacji Turystycznej nie było? Każdy z odwiedzających mógł poznać smak miodu wielokwiatowego z Kamienicy, produktów grupy producenckiej Owoc Łącki, soków Maurera oraz śliwowicy z Łącka. Była okazja do degustacji wyśmienitych małopolskich przysmaków przygotowanych przez lokalnych przedsiębiorców i producentów żywności, w tym m.in.: precli, paluszków, kiełbasy lisieckiej, chleba prądnickiego, jodłownickiego kołacza z serem, miodów wielokwiatowych, soków oraz śliwowicy łąckiej. Walory turystyczne i kulturowe Małopolski zostały zaprezentowane na stoisku promocyjnym Województwa Małopolskiego, tu również było można zdobyć cenne informacje na temat Kopalni Soli Wieliczka wpisanej na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO. W strefie uzdrowiskowej zaprezentowano oferta małopolskich uzdrowisk, natomiast osoby zainteresowane studiowaniem w Małopolsce miały okazję zasięgnąć fachowych informacji dotyczących małopolskich uczelni wyższych na stoisku edukacyjnym. A wszystko to odbywało się przy akompaniamencie góralskiej muzyki.
Będzie radio internetowe
Największym kłopotem jest oczywiście, jak wszędzie, brak środków na realizację projektów, ale z tym młody LOT radzi sobie nieźle. Najbliższa przyszłość to rozwijanie współpracy z podmiotami istniejącymi w regionie, promocja istnienia Gorczańskiej Organizacji Turystycznej w świadomości mieszkańców, turystów i partnerów lokalnych. Analiza istniejącej bazy turystycznej w regionie, analiza markowych produktów turystycznych pozwoli skupić się na pracy dla rozwoju tych produktów, które mają najlepsze perspektywy.
- Duży nacisk kładziemy na projekty innowacyjne - podkreśla prezes Tokarczyk. - Właśnie otrzymaliśmy środki finansowe na realizację projektu budowy radia internetowego promującego rękodzieło, sztukę ludową i dorobek Kół Gospodyń Wiejskich w Małopolsce. Mamy w zanadrzu mnóstwo pomysłów i jak wystarczy środków i sił, to na pewno je zrealizujemy.
Elżbieta Tomczyk-Miczka