Marketingowa gra w skojarzenia
Po gorących plażowiczach zimą - złamane okulary wiosną

Kolejna intrygująca akcja promująca wypoczynek nad Bałtykiem, którą wspólnie podjęły dwie regionalne organizacje turystyczne: pomorska i zachodniopomorska. Jak pamiętamy w środku zimy, na ośnieżonych stokach gorące, roznegliżowane plażowiczki zachęcały narciarzy do wypadu do nadmorskich kurortów. Tym razem elementem działającym na wyobraźnię są - złamane okulary.
Pamiętamy bałtycką plażę, która podczas zimowych ferii pojawiła się w okolicy tras narciarskich. Męska część miłośników sportów zimowych wabiona była wdziękami modelek w bikini zagrzewających myślą o niedalekim sezonie letnim i jego urokach w miejscowościach Wybrzeża. Zaskakujące, czytelne w swojej odwiecznej prostocie, a zarazem zabawne.
Obecnie kreatorzy linii marketingowej postanowili posunąć się o krok dalej i wciągnąć odbiorców do wymagającej większego wysiłku, bardziej skomplikowanej gry skojarzeniowej. Symbolem są złamane okulary. Dlaczego one? Odpowiedzi może być wiele i ta wieloznaczność jest jedną z zalet tej kampanii. Organizatorzy proponują nie jedyną możliwą, ale zgódźmy się - równie trafną. Otóż posiadacz okularów, które obejrzeć można na ulicznych plakatach, nie chce ich wyrzucić, lecz zachować, ponieważ w szkłach zapisane są wspomnienia. Każdy je widzi inaczej i właśnie na tę różnorodność oferty polskich kurortów nadbałtyckich chcą zwrócić uwagę organizatorzy kampanii - regionalne organizacje turystyczne: pomorska i zachodniopomorska.
Projekt plakatu wybrany został w drodze konkursu z 218 nadesłanych propozycji. Kampania outdoorowa realizowana jest w największych miastach w Polsce. Równolegle prowadzone są działania wspierające między innymi w Internecie i na nośnikach video bard. Spodziewać się należy także innych niespodzianek wykorzystujących motyw okularów. Na razie, co zrozumiałe, aby nie zepsuć efektu zaskoczenia - szczegóły nie są ujawniane. Czekamy z niecierpliwością.