Połączenie celów biznesowych branży z oczekiwaniami samorządu nie będzie łatwe
W Łodzi, po okresie konsultacji i dwóch spotkaniach założycielskich powstała Łódzka Organizacja Turystyczna. 47 przedstawicieli reprezentujących miasto Łódź, łódzkie hotele i obiekty noclegowe, gestorów atrakcji turystycznych, obiekty konferencyjne, agencje eventowe, instytucje kultury, biura podróży, centra handlowe, uczelnie i organizacje pozarządowe zdecydowało o połączeniu swoich sił w sferze marketingu turystycznego Łodzi.
ŁOT w swoich działaniach skupiać się będzie na pokazywaniu miasta jako znakomitego celu dla organizacji wydarzeń biznesowych i pobytów typu city break. – Otwieramy nowy etap w partnerskiej współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym w sferze promocji turystycznej Łodzi – powiedział Krzysztof Piątkowski, przewodniczący Rady Stowarzyszenia i wiceprezydent Łodzi. – Nie musimy się przekonywać, że tylko połączone siły i działania w zakresie promocji wizerunkowej i produktowej na precyzyjnie określonych rynkach oraz poprzez starannie dobrane narzędzia przyniosą nam oczekiwany efekt. Łączymy nie tylko budżety promocyjne, ale również potencjał osobowy naszych członków, ich wiedzę i doświadczenie z wieloletniej pracy w branży i organizacjach pozarządowych w kraju i zagranicą.
Efekt ustaleń corocznych warsztatów POT-ROT-LOT
ŁOT przeszedł już proces rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, od kliku miesięcy aktywnie też działa przy współpracy lokalnych partnerów i ZOPOTów w obszarze realizacji podróży studyjnych dla blogerów, dziennikarzy i touroperatorów z rynku brytyjskiego, niemieckiego, belgijskiego, hiszpańskiego, chińskiego czy amerykańskiego, realizując prezentacje targowe czy budując serwis turystyczny. – Możemy powiedzieć, że plan działania na 2018 rok będzie wynikową oczekiwań naszych partnerów w sferze marketingu turystycznego Łodzi i możliwości finansowych organizacji – zapowiada Tomasz Koralewski, prezes Zarządu ŁOT. – Zdaję sobie sprawę, że połączenie celów biznesowych branży z oczekiwaniami samorządu nie będzie łatwe, ale to jest jedyna ścieżka do osiągnięcia sukcesu. Przyszły rok to będzie pierwszy rok naszej, w pełni zaplanowanej działalności, będącej też efektem ustaleń poczynionych podczas corocznych warsztatów POT-ROT-LOT. Na pewno skupimy się na działaniach w sferze online, będziemy kontynuowali organizację podróży studyjnych i prasowych, będziemy obecni na wybranych imprezach targowych, przede wszystkim eventowych, będziemy też tworzyć i rozbudowywać bazy naszych odbiorców, zarządzać relacjami z nimi poprzez turystyczny newsletter czy social media, a także rozpoczniemy w końcu prace nad wprowadzeniem łódzkiej karty turystycznej – deklaruje Tomasz Koralewski.
Szansa na wzrost świadomości potencjału Łodzi
Jako kolejne działania wskazywane są między wzmocnienie Łódź Convention Bureau jako jednostki odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów z sektora MICE oraz organizacyjne przejęcie funkcjonowania informacji turystycznej, która do końca października 2017 roku działa jeszcze w strukturach Urzędu Miasta Łodzi, ale od 1 listopada będzie już częścią ŁOT. – To dodatkowo wzmocni nas organizacyjnie i da możliwość lepszego dopasowania zadań do możliwości poszczególnych członków zespołu pracowników ŁOT – uzupełnia Koralewski.
Sławomir Nowak, członek Rady ŁOT, reprezentujący spółkę Film Hotel zarządzającą hotelem DoubleTree by Hilton Łódź, wskazuje ponadto na fakt, że ŁOT jest szansą na wzrost świadomości potencjału Łodzi jako doskonałej lokalizacji przemysłu spotkań oraz potrzeby aktywnego działania na rzecz promocji tej idei. Jest to również próba pogłębienia konsolidacji branży turystycznej, która w okresie starań o organizację w Łodzi EXPO 2022, powinna stać w jednym rzędzie reprezentując godnie miasto oraz pokazując profesjonalizm, kwalifikacje, kreatywność i możliwości.
Oprócz turystyki biznesowej Łódzka Organizacja Turystyczna skupi się w swojej działalności na sieciowaniu produktów turystycznych dla Łodzi w obszarach krótkich pobytów typu city-break wokół organizowanych w mieście wydarzeń, wokół rozrywki, kultury, zakupów, postindustrialnej architektury. Będzie wspierała również tworzenie produktów dla turystyki zorganizowanej, produkty edukacyjne i rozrywkowe dla grup.
Prezesem zarządu LOT jest Tomasz Koralewski. Radę stowarzyszenia tworzą. Przewodniczący Krzysztof Piątkowski, reprezentujący Miasto Łódź; wiceprzewodnicząca Katarzyna Gadomska, Acora Events; Ryszard Bonisławski, Towarzystwo Przyjaciół Łodzi; Sławomir Nowak, Film Hotel Sp. z o.o.; Krzysztof Maciaszczyk, Miasto Łódź; Artur Matiaszczyk , Trade & Travel Company; Zbigniew Papierski, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Komisja Rewizyjna. Przewodnicząca Monika Kłeczek, Miasto Łódź; zastępczyni przewodniczącej Gracjana Biegańska-Chimko, Arrivia s.c.; Maciej Kronenberg, Centrum Inicjatyw na Rzecz Rozwoju REGIO.