Szwedzi na warszawskim jarmarku bożonarodzeniowym
W październiku rozpoczęła się kampania promocyjna Warszawy na rynku szwedzkim prowadzona przez Warszawską Organizacją Turystyczną we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie.
Idea wspólnych działań promocyjnych wynika z trendu obserwowanego w krajach nordyckich, w których istnieje silna tradycja spotkań w gronie kolegów z pracy przed rozpoczęciem przedświątecznych zakupów na jarmarkach bożonarodzeniowych, późniejszym rodzinnym świętowaniem Bożego Narodzenia, i noworocznymi zabawami. Ten zwyczaj ma też coraz częściej wersję turystyczną. Organizowane są wspólne wyjazdy przedświąteczne do miast, które oferują programy pobytu wypełnione atrakcjami odwołującymi się do tradycji tego szczególnego okresu w roku. Wykorzystuje to Warszawska Organizacja Turystyczna i sztokholmski ośrodek POT, autorzy projektu, który ma na celu promowanie Warszawy za granicą i przedłużenie sezonu turystycznego. Świąteczna kampania Warsaw City Break stanowi kontynuację poprzednich działań WOT na rynkach w Szwecji i Wielkiej Brytanii prowadzonych od czerwca do sierpnia tego roku. Czterotygodniowa kampania bannerowa w internecie wspierająca konkurs „Wygraj weekend w świątecznej Warszawie" jest prowadzona dwutorowo. Na portalach turystycznych oraz tych, na których czytelnicy szukają inspiracji do podóży. Banery odsyłają do podstrony konkursu na szwedzkiej stronie Polskiej Organizacji Turystycznej www.polen.travel/sv/jul-i-warszawa, na której oprócz pytań i regulaminu użytkownik znajdzie najciekawsze informacje o okresie świątecznym w stolicy Polski, w tym między innymi o jarmarkach bożonarodzeniowych, zimowych aktywnościach sportowych, czy iluminacjach świątecznych. Ważnym elementem kampanii jest również strona internetowa www.warsawcitybreak.com redagowana w dwóch wersjach językowych – angielskiej i szwedzkiej. Kontynuacją kampanii będzie publikacja reklamy Warsaw City Break w listopadowym numerze Scandinavian Traveler,magazynie pokładowym skandynawskich linii lotniczych SAS. Kampania finansowa jest z budżetu Zagranicznego Ośrodka POT w Sztokholmie oraz ze składek członków Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Nagrody w konkursie zostały ufundowane przez hotele: Bristol, Intercontinental i Sofitel, touroperatorów WarsawPass, Adventure Warsaw i Eat Warsaw, oraz producentów designu warszawskiego Warszawa do Rzeczy.