Wzrost dostępności i użytkowania technologii informatycznych jest symbolem społeczeństwa informatycznego, nowoczesnego i dynamicznie rozwijającego się. Internet staje się jednym z kluczowych kanałów informacyjnych wykorzystywanych przez turystów w procesie podejmowania decyzji o wyjeździe turystycznym, wielokrotnie determinuje kierunki migracji turystycznych.
Miło nam donieść, że w latach 2003-2007 aż dziewięć produktów Dolnego Śląska otrzymało Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny. Były to: w 2003 r. – Międzynarodowe Targi Chleba, Miasteczko Western City, plenerowy spektakl operowy „Gioconda” Amilcare Ponchiellego; w 2004 r. - Lwóweckie Lato Agatowe; w 2005 r. – Cztery Pory Roku; w 2006 r. – Bolesławieckie Święto Ceramiki; w 2007 r. – plenerowe mega widowisko operowe „Napój miłosny” i Tajemnicze Podziemne Miasto Osówka. Poniżej prezentujemy Laureatów:
Starania Związku Gmin Karkonoskich przy współpracy z Fundacją Doliny Pałaców i Ogrodów zostały uwieńczone sukcesem – powstał Park Kulturowy Kotliny Jeleniogórskiej.
W drugim półroczu 2008 roku zakończyły się prace nad przygotowaniem nowych wydawnictw Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej „Dolnego Śląska dla Dzieci i Młodzieży”, „Turystyki Ekstremalnej na Dolnym Śląsku, „Muzeów na Dolnym Śląsku” oraz „Atlasu Turystyki Rowerowej Dolnego Śląska”.
Dolnośląska Organizacja Turystyczna już po raz trzeci wyłania najlepsze działalności turystyczne w regionie. Na swoich faworytów można głosować w 22 kategoriach w 5 obszarach: „Najlepszy podmiot turystyczny regionu”, „Pamiątka z regionu”, „Najciekawsza atrakcja regionu”, „Osobowość turystyczna regionu”, „Unikalny produkt turystyczny regionu”.
Jak uniknąć rozproszenia inwestycji, stworzyć sieciowy produkt turystyczny i dotować ze środków unijnych te projekty, które naprawdę mają szansę zmienić turystyczny wizerunek Dolnego Śląska i podnieść jego konkurencyjność? To pytanie postawił sobie samorząd województwa dolnośląskiego i miejscowe gminy. Odpowiedzią jest powołanie 11 subregionów Dolnego Śląska.
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna zarejestrowana została w listopadzie 2003 roku. Głównym celem jej działalności jest promocja województwa pomorskiego na rynku krajowym i zagranicznym.
Aktualności Turystyczne: - Pięć lat to krótki okres w funkcjonowaniu organizacji, ale z drugiej strony – czas wystarczający dla dokonania pewnych podsumowań, oceny efektywności pracy. Jak ocenia Pan lata 2003-2008 w działalności Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej?
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!