Szlak Orlich Gniazd, jedna z najbardziej znanych atrakcji województwa śląskiego, został Najlepszym Produktem Turystycznym Polski 2012 r. Ten wyjątkowyprodukt turystyczny znanyjest od lat. Dziś można – a nawet trzeba - odkryć go na nowo!
Kopalnię Soli „Wieliczka" 3 lipca odwiedzili znamienici goście. Prezydenci Polski- Bronisław Komorowski, Czech - Miloš Zeman oraz Słowacji Ivan Gašparovič. Prezydentom Polski i Słowacji towarzyszyły w wizycie małżonki.
Aktualności Turystyczne: - Rok 2014 to okres intensywnej kampanii promocyjnej Wielkiej Pętli Wielkopolski. Cofnijmy się w czasie. Jak zrodził się pomysł opracowania projektu tej kampanii?
ROT Województwa Łódzkiego przystąpiła w sierpniu do przeprowadzenia badań ankietowych przyjazdowego ruchu turystycznego w Łodzi i województwie łódzkim. Badania te posłużą do opracowania raportu określającego najpierw poziom ruchu turystycznego, a w przyszłych latach także tendencji jego zmian.
W dobie powszechnego dostępu do usług turystycznych i rosnącej pozycji turystyki w sektorze gospodarki, zrównoważony i kompleksowy rozwój turystyki w regionie to zadanie istotne nie tylko ze względu na aspekt ekonomiczny, ale również, a może przede wszystkim, na wykreowanie atrakcyjnej i dobrze kojarzonej marki regionu.
24 czerwca w warszawskim hotelu Sheraton ogłoszono wyniki pierwszej polskiej edycji Konkursu Komisji Europejskiej na Najlepsze Europejskie Destynacje - „Eden”.
Zarząd Województwa Opolskiego postanowił wynagrodzić opolskie organizacje pozarządowe, które swoją ciężką pracą starają się pomóc innym, wdrażać ciekawe pomysły, a tym samym promować Opolszczyznę w kraju i za granicą. W tym celu ogłoszono I edycję Konkursu „Opolskie Niezapominajki”, który miał wyłonić najlepszą organizację pozarządową województwa opolskiego w 2008 roku.
Augustowska Organizacja Turystyczna otrzymała Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej za „Kanał Augustowski - Szlak Papieski”. Wręczenie nagród odbyło się 22 października podczas targów turystycznych Tour Salon 2009 w Poznaniu.
W roku 2012 Kopalnię Soli „Wieliczka” zwiedziła rekordowa liczba turystów – 1 milion 117 tysięcy, o 5 proc. więcej niż w 2011. Do podziemnej Wieliczki zawitali goście ze 175 krajów. Rekordowy okazał się grudzień – ponad 45 tys. odwiedzających. Kopalnia jest turystyczną atrakcją przynajmniej od 600 lat i wydaje się, że obecny kryzys ekonomiczny w żaden sposób nie wpływa na decyzje turystów, którzy niezmiennie uwzględniają solny zabytek wśród zwiedzanych obiektów.
Wielkopolska Organizacja Turystyczna jest Liderem projektu pod nazwą „Kompleksowa promocja markowego produktu turystyki wodnej Wielka Pętla Wielkopolski", partnerami zaś - 26 samorządów z Wielkopolski położonych wzdłuż WPW, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu oraz Stowarzyszenie Miast i Gmin Nadnoteckich. Projekt współfinansuje Unia Europejska z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu VI - Turystyka i środowisko kulturowe, Działania 6.1 - Turystyka, Schematu II – Promocja i informacja turystyczna Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!