Wzrost adaptacyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw poprzez zarządzanie strategiczne
Podsumowującą konferencją 7. września, kończy się cykl ogólnopolskich szkoleń dla przedsiębiorców i kadry kierowniczej firm sektora turystycznego, prowadzonych przez Polski Związek Prywatnych Pracodawców Turystyki LEWIATAN we współpracy z Instytutem Turystyki w Krakowie. Szkolenia organizowane były w ramach projektu „Wzrost adaptacyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw poprzez zarządzanie strategiczne".
WIEDZA, PRODUKT I WSPÓŁPRACA - kluczem do sukcesu w turystyce
Po wakacyjnej przerwie rusza cykl szkoleń i warsztatów. Miejsce kolejnego spotkania to Kujawsko-Pomorskie.
Radni Giżycka dają dobry przykład samorządom
Rada miasta Giżycka podjęła ważną decyzję, która może służyć za przykład trafnych rozwiązań służących polskiej turystyce. 20 sierpnia, przy poparciu burmistrza Giżycka, podjęta została uchwała o finansowaniu Lokalnej Organizacji Turystycznej Mazury, co wpłynie pozytywnie na rozwój turystyki w regionie.
Konkurs Polskiej Organizacji Turystycznej na najbardziej gościnne Centrum Informacji Turystycznej 2015
Tytuł w tegorocznej edycji konkursu zdobył Punkt Informacji Turystycznej przy Centrum Kultury, Turystyki i Promocji Ziemi Łowickiej filmem; https://www.facebook.com
Obcokrajowcy zadowoleni coraz bardziej. Wyniki badania satysfakcji turystów zagranicznych z 2014 roku
W 2014 roku ogólny poziom satysfakcji turystów zagranicznych z pobytu w Polsce był o kilka punktów procentowych wyższy niż w latach poprzednich. Zadowolenie z przyjazdu do Polski zadeklarowało 92% badanych (suma odpowiedzi „bardzo zadowolony" i „raczej zadowolony" na pytanie o ogólne zadowolenie z wyjazdu). W latach poprzednich udział osób zadowolonych był nieco niższy i wynosił: w 2013 roku – 85%, w 2012 roku – 89%.
Biuro wyścigu Tour de Pologne w Małopolskim Camperze
Największa impreza kolarska w Polsce, w tym roku pod hasłem „Łączymy stolice", zakończyła się 8 sierpnia w Krakowie i tam też znalazł się Małopolski Camper. Od trzech lat trudno wyobrazić sobie Tour de Pologne bez Małopolskiego Campera, który towarzyszy kolarzom. W tym roku nastąpiła nobilitacja tego wielofunkcyjnego pojazdu Małopolskiej Organizacji Turystycznej, bowiem wystąpi w roli specjalnej - jako biuro wyścigu.
Szlaki z potencjałem- rozmowa ze Zbigniewem Pacholikiem Prezesem Stowarzyszenia „Greenways Polska”
Czym są dla Pana Zielone Szlaki Greenways?
Dla mnie to jest ta najciekawsza forma turystyki, która ukazuje turyście autentyczne dziedzictwo miejsca, które chce poznać: krajobrazowe, przyrodnicze, historyczne czy kulturowe. Z drugiej strony zielone szlaki dają możliwość rozwoju przedsiębiorczości w małych społecznościach.
Wakacyjna huśtawka cen
Pracownicy serwisu trivago porównującego ceny hoteli, opracowują regularne zestawienia statyczne. Ostanie nawiązuje do końca wakacji i średnich kosztów noclegu w hotelach w najpopularniejszych miejscowościach urlopowych, nad polskim morzem, w górach i nad jeziorami.
Krynica jest jedna, a miasta są dwa
Kolejny sezon turystyczny w pełni, jest więc okazja na przyjrzenie się, jak sobie radzą z przyciągnięciem turystów miejscowości, w których turystyka odgrywa znaczącą rolę. Pomysłów jest wiele, a, jak wiadomo, dobra promocja to podstawa sukcesu. Krynica Morska i Krynica - Zdrój postanowiły połączyć siły i zbudować wspólną turystyczną markę: Krynica jest jedna, a miasta są dwa.
Głosujemy na „Top 5” regionu lubelskiego
Trwa kolejna runda głosowania na portalu narodowym www.polska.travel. Internauci wybierają największe atrakcje turystyczne polskich regionów. Za nami pięć tur konkursowego sondażu „Top 5". O głosy internautów ubiegały się województwa śląskie, opolskie, małopolskie, łódzkie i podkarpackie. Przez najbliższe dwa tygodnie, do 31 sierpnia, głosujemy na jedną z pięciu reprezentatywnych propozycji regionu lubelskiego.
Pomysł na niesztampową turystykę: Zamojska forteca
Determinacja lokalnych władz wsparta unijnymi pieniędzmi sprawiły, że Zamość znów stał się miastem - twierdzą. Jednocześnie powstał nowoczesny, atrakcyjny, niebanalny produkt turystyczny.
Kto zna to miejsce? Powinno się je odwiedzić przynajmniej raz w życiu
Każdy artykuł jest zagadką. Należy znaleźć prawidłową odpowiedź, o jakim produkcie turystycznym mowa? Zadanie nie jest trudne, bo dotyczy miejsc ogólnie znanych i popularnych. Niemniej jednak wskazówki i sugestie podsuwane czytelnikom, dotyczą faktów i ciekawostek mniej znanych, stąd skojarzenie (z reguły) nie przychodzi odruchowo. Wymaga chwili zastanowienia. Do lektury artykułów i przyłączenia się do zabawy w rozwiązywanie zagadek zachęca Polska Organizacja Turystyczna czytelników portalu onet.pl.
Niedźwiedzie oduczane, turyści uświadamiani
Tatrzański Park Narodowy prowadzi kampanię, która ma uświadamiać turystom, jak zachować się na szlaku, aby nie narazić się na szwank w kontakcie z zagniewanym drapieżcą - niedźwiedziem brunatnym.
W zachodniopomorskim liczą się rowerzyści
W województwie zachodniopomorskim powstaje „Koncepcja sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego". Właśnie zakończono trwające od maja do lipca pomiary ruchu rowerowego w pięciu miejscach województwa. Wzięto pod uwagę: kierunki jazdy, płeć, sposób przewożenia dziecka w foteliku lub przyczepce, oraz wyposażenia w sakwy rowerowe.
Brzdące, starszaki i ich rodzice w podróży
Od siedmiu lat organizowana jest kampania „Hotel Przyjazny Rodzinie" i konkurs pod tą samą nazwą. Ideą przedsięwzięcia jest promowanie polskich obiektów hotelowych, które stwarzają komfortowe i bezpieczne warunki pobytu rodzin z dziećmi i przyszłych matek, co należy rozumieć, jako rodzaj wyposażenia dostosowany do dzieci w różnym wieku, jak i odpowiednią obsługę. Ponieważ do przyjaznych hoteli trzeba jakoś dojechać, przyjemnie i unikając kłopotów, elementem akcji jest wydany poradnik „Podróże małe i duże".
Ze smartfonem po Pojezierzu Szczecineckim
Szczecinecka Lokalna Organizacja Turystyczna wydała bezpłatną aplikację turystyczną na urządzenia mobilne, która jest praktycznym przewodnikiem po powiecie szczecineckim, popularyzującym jego walory przyrodnicze, zabytkowe, kulturalne, a także prezentujący atrakcje turystyczne.
Kraków w wielu projektach jest prekursorem - rozmowa z Anną Jędrochą
"Nie dziwi mnie fakt, że krakowskie biuro, jako pierwsze otrzymało rekomendację Poland Convention Bureau POT (...) Kraków w wielu projektach jest prekursorem..." rozmawiamy z Anną Jędrochą, Prezesem Krakowskiej Izby Turystyki oraz Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. Pretekstem do rozmowy jest przyznanie Krakow Convention Bureau, jako pierwszemu regionalnemu Biuru Kongresów rekomendacji Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.