Co roku w lipcu emocje Wielkiej Pętli
Po raz szósty Lokalna Organizacja Turystyczna „Marina" poprowadziła spływ kajakowy „Szlakiem śluz Wielkiej Pętli Wielkopolski". Wzięło w nim udział 119. kajakarzy wisłujących na 60. kajakach, 20. wolontariuszy i załogi pięciu motorówek zabezpieczających imprezę. Zamieszczamy relację z tej organizowanej cyklicznie, bardzo udanej imprezy służącej promocji turystyki w regionie. Przysłała ją Iga Janiszewska-Pawlak z Centrum Informacji Turystycznej w Koninie.
Portal Link to Poland – wizytówka Polski w świecie
W ramach budowania marki Polski jako destynacji, Polska Organizacja Turystyczna wspiera przedsięwzięcia przyczyniające się do budowania pozytywnego wizerunku kraju, przede wszystkim pokazujące konkretne działania i wydarzenia. Chcemy przedstawić i rekomendować portal Link to Poland.
Markowe produkty turystyki zdrowotnej Pomorza
W marcu tego roku, w Gdyni Klaster zainicjował swoją działalność Bałtycki Klaster Turystyki Zdrowotnej. Przystąpiło do niego już ponad 50 firm oraz instytucji z terenu województwa pomorskiego. Inicjatywa jest dobrym przykładem współpracy podmiotów gospodarczych sektora biznesu, nauki i samorządów, a także pozyskiwania i wykorzystania środków z Funduszy Unijnych w nowej perspektywie 2014 2020.
Promocja polskich regionów na EXPO 2015 w Mediolanie
W Mediolanie rozpoczęły się tygodnie dedykowane polskim regionom. Polska Organizacja Turystyczna wraz z regionem małopolskim, świętokrzyskim, podlaskim, kuajwsko-pomorskim, dolnośląskim, lubelskim oraz gminami nadmorskimi i Warszawą promują polską turystykę na Światowej Wystawie EXPO 2015.
Jak Conchita wypromowała markę Sabat Czarownic, czyli skandal kontrolowany
Organizowany w tym roku po raz szósty kielecki koncert Sabat Czarownic, którego pomysłodawcą jest Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego przeszedł do historii jak najbardziej kontrowersyjny koncert roku.
Tatrzański Park Narodowy to 60-latek
23 czerwca odbyły się oficjalne uroczystości związane z obchodami 60-lecia Tatrzańskiego Parku Narodowego. Po niemal stuletniej walce o objęcie ochroną Tatr, w styczniu 1955 powstała organizacja, której obecna sława przerosła same Tatry.
Do 15. lipca głosowanie na „Top5” Małopolski
Liczne grono internautów bierze udział w sondażu „Top5", głosując na portalu narodowym www.polska.travel.pl na największe atrakcje turystyczne polskich regionów. W czerwcu prezentowane były województwa śląskie i opolskie. Do środy, 15 lipca trwa głosowanie na reprezentacyjną piątkę Małopolski.
Oferty turystyki medycznej on-line
Powstał portal dedykowany turystyce medycznej w Polsce. Umożliwia głównie turystom z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwecji, Norwegii, Dani, Rosji oraz USA i Kanady, dotarcie do polskiej oferty turystycznej z zakresu zdrowia, zdrowego stylu życia oraz urody. Stanowi znakomitą propozycję dla branży turystycznej.
Setki turystów, setki możliwości
25 czerwca br. w Zielonej Górze pod hasłem „Setki turystów, setki możliwości" odbył się Pierwszy Lubuski Sejmik Turystyczny. Organizatorami spotkania byli Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego i Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna „LOTUR" pod patronatem Elżbiety Anny Polak Marszałek Województwa Lubuskiego oraz Rafała Szmytke prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej.
Zaufanie i wsparcie finansowe ze strony samorządów
Wywiad z Jadwigą Błoch, prezesem Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej „LOTUR".
W Polsce tkwi ogromny potencjał
Tak prostym zdaniem można podsumować wrażenia wyniesione z pobytu w naszym kraju gości z Izraela przybyłych na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej.
Marka dla Polski
Powstała Fundacja „Marka dla Polski". Jej głównym celem jest podejmowanie wszelkich inicjatyw, które przyczynią się do stworzenia silnej marki narodowej oraz poprawienia wizerunku kraju i polskich brandów za granicą.
Głosujemy na „Top 5” Małopolski
Trzecia runda głosowania na portalu narodowym www.polska.travel.pl. Internauci wybierają największe atrakcje turystyczne polskich regionów. W dwóch pierwszych turach konkursowego sondażu oddawano głosy na „Top 5" województwa śląskiego i opolskiego. Przez najbliższe dwa tygodnie głosujemy na jedną z pięciu reprezentatywnych propozycji Małopolski.
Partnerstwo tworzy partnerstwa.
Za nami kolejne z cyklu 16 szkoleń realizowanych Przez Polską Organizację wraz Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi i Lokalnymi Organizacjami Turystycznymi w ramach projektu „Wiedza, produkt i współpraca kluczem do sukcesu w turystyce". Zebranych gościł Dwór Mościbrody leżący na wyróżnionym w konkursie Europejskich Destynacji Turystycznych EDEN 2015, Szlaku Kulinarnym Mazowiecka Micha Szlachecka.
Rozmowa z Anną Somorowską dyrektor MROT
Jestem pewna, że Mazowsze odzyska swoją unikatową tożsamość i będzie jednym z najszybciej rozwijających się turystycznie obszarów w kraju...Wywiad z Anną Somorowską dyrektor Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
Rekomendacje, porady, pomoc w sytuacjach kryzysowych
Co turysta ceni w podróży? Przede wszystkim bezpieczeństwo i właściwą informację. Gdy cudzoziemcowi przebywającemu w naszym kraju zdarzy się wpaść w tarapaty lub po prostu poczuje potrzebę zasięgnięcia języka, może być pewien, że nie zostanie bez pomocy.
Tarnów bez barier - w kilka lub wiele godzin
Tarnowskie Centrum Informacji, trzykrotny laureat konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy punkt „it" oraz zdobywca pierwszego miejsca w kategorii „najlepsze z najlepszych". Prestiżowe tytuły przyznane zostały miedzy innymi za metodycznie wprowadzane rozwiązania zapewniające wszechstronną obsługę turystów niepełnosprawnych. Projekt realizowany jest miedzy innymi w ramach Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej.