Promocja Polski i polskiej turystyki w planach MSiT
Stworzenie drugiego filaru zabezpieczeń dla klientów biur podróży, prace nad ustawą o usługach turystycznych wdrażającą nową Dyrektywę w sprawie imprez turystycznych oraz ukierunkowanie promocji Polski na turystyczne atrakcje kraju – to główne zadania z dziedziny turystyki, które przyjęło Ministerstwo Sportu i Turystyki do realizacji na 2016.
Światowe Dni Młodzieży 2016 – nie przegapić szansy
13-14 stycznia 2016 r. Rada Polskiej Organizacji Turystycznej obradowała na Jasnej Górze. Tematem była promocja Polski w kraju i za granicą w kontekście Światowych Dni Młodzieży w Krakowie, 26-31 lipca 2016 r. W sesji uczestniczyła Dorota Dulińska, wiceminister Sportu i Turystyki oraz o. Marian Waligóra, przeor Jasnej Góry. Podsumowaniem obrad było spotkanie z mediami 14 stycznia, również na Jasnej Górze.
LOT do Tokio
13 stycznia br. z lotniska Chopina wystartował w pierwszy regularny lot na trasie Warszawa - Tokio Dreamliner LOT-u numerze RC.
Zwycięski Koszalin
Dobre zespoły „it” równie są skuteczne w profesjonalnym promowaniu miast i regionów, jak i w zjednywaniu sobie sympatii internautów doskonałymi pomysłami w rywalizacji konkursowej. Rozstrzygnięty w ostatnich minutach ubiegłego roku Konkurs na Najbardziej Świąteczną Informację Turystyczną, wygrały pracowniczki Regionalnego Centrum Informacji Turystycznej w Koszalinie, działającego od ponad 10. lat, cenionego za efekty w kreowaniu rozwoju i promocji turystyki w Koszalinie i regionie koszalińskim.
Powiew wakacji w środku zimy TOUR SALON
Targi turystyczne TOUR SALON 2016 to inspirujące trzy dni dla miłośników podróży bliskich i dalekich, poznawania kultur, tradycji i oczywiście smaków kulinarnych.
Turystyczne Top5 regionu zachodniopomorskiego
Na portalu narodowym www.polska.travel internauci głosują na największe atrakcje turystyczne polskich regionów. Do końca stycznia wybierają jedną z pięciu reprezentatywnych propozycji regionu zachodniopomorskiego.
Wrocław. Stolica europejska i światowa
W tym tygodniu, od piątku do niedzieli, nastąpi oczekiwane, oficjalne, ceremonialne wejście Wrocławia w rolę, którą daje tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016, przyznany przez Unię Europejską w czerwcu 2011 roku. Wrocław dzieli tytuł przez rok z hiszpańskim San Sebastian.
Rok 2016 w marketingu hoteli
W ubiegłym roku w hotelach odnotowano większą liczbę gości, przybyło klientów, wzrosły przychody branży. W 2016 ma być podobnie, o ile hotelarze dostrzegą, odpowiednio zinterpretują i wykorzystają informacje o zjawiskach wpływających obecnie na popyt hotelowych usług. Wiedzy w tym zakresie dostarcza świeżo opublikowane opracowanie analityków z zespołu firmy Profitroom na temat najważniejszych trendów w marketingu hoteli.
Najczęściej odwiedzane miasta Europy
Pod koniec poprzedniego roku ukazała się jedenasta edycja raportu European Cities Marketing – corocznego rankingu popularności turystycznej europejskich miast, a jednocześnie najbardziej zaawansowanego narzędzia benchmarkingowego w zakresie turystyki miejskiej.
20 nagród i 70 projektów akademickich w branży spotkań w 5 lat
Organizator licznych konferencji naukowych, partner międzynarodowych instytucji z branży imprez i spotkań, kuźnia laureatów prestiżowych nagród i przyszłych liderów, jedno z najprężniej działających kół studenckich w Polsce. Koło Naukowe Turystyki Biznesowej „2B” Grupy Uczelni Vistula obchodzi 5-lecie istnienia.
Klaster na 1050 lecie
W roku jubileuszu 1050-lecia chrztu Polski samorządowcy z wielkopolskich powołali Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce”.
Konkurencyjność cenowa polskiej zimowej oferty turystycznej
Od kilku lat na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej realizowany jest monitoring konkurencyjności cenowej polskich produktów turystycznych w relacji do ofert głównych konkurentów. Poniższy tekst omawia pokrótce wyniki ostatniego zrealizowanego pomiaru dla sezonu zimowego 2013/2014.
Zimowe atrakcje Dolnego Śląska i Saksonii
Szukając miejsc do zimowych wyjazdów narciarskich i snowboardowych, najchętniej rozglądamy się za ofertami w górach wysokich. Karkonosze do takich nie należą, choć tutejszy klimat jest wyjątkowy, miejscami niemal alpejski i zapewnia śnieżne zimy sprzyjające narciarskim szaleństwom przez długie miesiące. Nic dziwnego, że co roku przybywa dobrze przygotowanych stoków, nowoczesnych wyciągów, stacji narciarskich i coraz ciekawszych ofert.
Sieciowe alianse miast na globalnym rynku spotkań
Miesiąc temu convention bureaux czterech globalnych miast – Brukseli, Waszyngtonu, Dubaju i Singapuru – założyły miejską sieć partnerską pod nazwą Global Association Hubs Partnership (GAHP).
Z deską przez Polskę
W ramach akcji „Od deski do deski”, którą objęły patronatem Polska Organizacja Turystyczna, Michał T. Łukasiewicz przemierzył Polskę z deską do prasowania promując czytelnictwo i podróżowanie. Trafił z deską do podkieleckiego Watykanu, na Jurę Krakowsko – Częstochowską, na posiedzenie Rady Miejskiej Szydłowca.
Ci, którzy w sylwestra nie siedzą w domu
Europejskie miasta starają się przyciągnąć jak największe rzesze krajowych i zagranicznych turystów, atrakcyjną ofertą towarzyszącą pożegnaniu starego i powitaniu Nowego Roku. W modę wszedł zwyczaj udziału w zabawach sylwestrowych, które odsypia się nie we własnym, lecz hotelowym łóżku. Interesujących danych statycznych w tej dziedzinie, dostarcza internetowa wyszukiwarka trivago.
EDEN w Brukseli
Szlak Kulinarny „Śląskie Smaki” podbija stolicę Europy.
W Brukseli 16 grudnia odbyła się konferencja Europejskiego Dnia Turystyki.