Na rowerze jeździć umie każdy
Ale „czy turystyka rowerowa może stać się markowym produktem turystycznym w Polsce?" Takie pytanie postawili sobie uczestnicy konferencji zorganizowanej przez Polską Organizację Turystyczną, podczas targów Tour Salon w Poznaniu. Tytuł konferencji: „Pora na rowery!
Niech moc będzie z hostelami
Rozmowa z Dagmarą Platą – Alf, dyrektorką zarządzając Hotel Media Group i ekspertem ds. marketingu, nowoczesnych technologii i branży HoReCa (dagmaraplataalf.pl)
Decydujące głosowanie ‒Top5 atrakcji turystycznych polskich regionów
To już finał sondażu, w którym internauci wyłonią pięć najlepszych ich zdaniem produktów turystycznych wybranych spośród 17 kandydatów polskich regionów. Siedemnastu – choć województw jest szesnaście. Rozstrzygający etap glosowania rozpoczął się 15 lutego, potrwa miesiąc.
POT poleca - turystyka kulinarna na targach Tour Salon
„Jak uczynić z restauracji ambasadę smaku miasta, regionu, kraju – czyli jak przyciągnąć i co zaoferować turyście w restauracji”. Tak brzmi tytuł zajęć „Dnia eksperckiego” w trakcie poznańskich targów turystycznych Tour Salon. Polska Organizacja Turystyczna poleca uwadze program i zachęca do wzięcia udziału w konferencji. 12. lutego, w piątek.
O turystyce rowerowej i przepisie na sukces
w rozmowie z Dominiką Zarębą opowiada Daniel Mourek, europejski ekspert EuroVelo i Greenways, prelegent konferencji "Pora na rowery - czy turystyka rowerowa może stać się narodowym produktem turystycznym w Polsce?
Kolejny rekord: 1,2 mld turystów międzynarodowych w 2015 roku
Wyniki turystyki światowej rosną nieprzerwanie od sześciu lat. W 2015 roku liczba podróży turystów międzynarodowych zwiększyła się o 50 mln i osiągnęła poziom 1 184 mln. Wyniki poszczególnych regionów były zróżnicowane, co należy wiązać z...
Polskie miasta na liście najlepiej ocenianej bazy hotelowej
Z grubsza biorąc, są dwa rodzaje turystycznych rankingów internetowych. Na przykład wpływowy portal zaprasza internautów, aby głosowali, powiedzmy, na miasto, w którym najlepiej czuje się turysta szukający rozrywek weekendowych. Odzew. Garść ocen ze strony czytelników lubiących spontanicznie dzielić się swoimi wrażeniami z każdym, kogo one interesują, ale i brak opinii od tych..
Zakochani w Koninie
Najlepiej byłoby, gdyby walentynki trwały przez okrągły rok. Skoro tak nie jest, warto postarać się, aby dzień Świętego Walentego, przedłużyć tyle ile się da. Jedną z propozycji przedstawia Lokalna Organizacja Turystyczna „Marina”.
Bal Polski w Brukseli – przekażemy ponad 10 000 euro dla polskich i belgijskich dzieci
30 stycznia br. w Brukseli odbył się siedemnasty Bal Polski - największe i najbardziej prestiżowe polskie wydarzenie promocyjne w Beneluksie. Zebrano ponad 10 tys. euro, które organizatorzy – Ambasada RP w Belgii i Polska Organizacja Turystyczna przekażą polskim i belgijskim dzieciom potrzebującym pomocy. Bal objęła swoim patronatem małżonka prezydenta RP, Agata Kornhauser-Duda, która przesłała gościom list odczytany w czasie wieczoru.
Selfie z Chopinem
Stołeczne Biuro Turystyki ukończyło projekt „Warszawa Chopina” współfinansowany ze środków unijnych. Teraz, turyści przebywający w stolicy, miłośnicy muzycznego dorobku Fryderyka Chopina oraz osoby, które interesują się kolejami losów ludzi wybitnych - będą mogli głębiej wniknąć i lepiej poznać tego wybitnego artystę z okresu, kiedy mieszkał w Warszawie, a spędził on w stolicy połowę życia.
Uzdrowiska i spa – Partnerstwo Odra
Uzdrowiskowe tradycje zarówno Polski, jak i Niemiec sięgają najdawniejszych czasów, kiedy na tych terenach odkrywano bogate źródła mineralne, borowiny i korzystny dla zdrowia mikroklimat. Dzisiaj połączenie tradycyjnych metod leczenia z nowoczesną medycyną oraz modą na wypoczynek w spa i życie w stylu wellness, uczyniły niemieckie uzdrowiska i kurorty jednymi z najlepszych w Europie, przyciągających miliony gości z całego świata. Polskie uzdrowiska i spa również nie pozostają w tyle.
Wybór urlopowego lokum
Domy i apartamenty wynajmowane na wakacje. Ta forma noclegu zdobywa popularność. Wyjazd rodzinny lub w grupie przyjaciół. Na kilka dni lub dłużej. Interesujących informacji, czasem zaskakujących, które dotyczą motywacji i preferencji Polaków wybierających ten rodzaj wakacyjnego zakwaterowania, dostarcza zestawienie statystyczne porównywarki HomeToGo.
Kraków najlepszy na podróż
Trzeci raz z rzędu Kraków zwyciężył w konkursie prestiżowego holenderskiego portalu turystycznego Zoover na najlepsze miasto na podróż. Stolica Małopolski pokonała między innymi Wiedeń, Sewillę, Pragę, Rzym, Wenecję i Barcelonę.
Wyjazdy Polaków w sezonie zimowym 2015/2016
Wyjazdy turystyczne zimą są znacznie mniej popularne niż wyjazdy latem. Ponad 70 procent badanych Polaków zapytanych w połowie grudnia ubiegłego roku o plany wyjazdu turystycznego z minimum jednym noclegiem w sezonie zimowym 2015/2016 odpowiedziało, że nie ma żadnych planów i nie wyjedzie nigdzie.
Szczyt sezonu cenowego, to nie zawsze pełnia lata
Sporą dawkę interesującej wiedzy na temat trendów w hotelarstwie, dostarcza lektura zestawień danych statystycznych, które między innymi regularnie sporządzane są przez analityków porównywarki cenowej trivago. W ostatnim opracowaniu znajdujemy dwie listy z dziesięcioma pozycjami każda. Na pierwszej wymienione zostały miasta, w których średnie ceny noclegów w poszczególnych miesiącach ubiegłego roku były najwyższe, na drugiej najniższe.
Kultura na wysokim poziomie
Weekend w Katowicach to za mało by zwiedzić całe miasto. Ale idealny czas by obejrzeć Strefę Kultury i skorzystać z jej oferty. Trzy a, razem ze Spodkiem, cztery obiekty, leżące od siebie w odległości krótkiego spaceru, oferują tak różne atrakcje, jak różna jest ich architektura. Jedno jest wspólne - wysoki poziom.
Przygoda w Ustce
Jeśli ktoś tkwi w twardym przekonaniu, że wypoczynek w nadmorskim kurorcie ma sens wyłącznie w pełni letniego sezonu, tego niewiele argumentów odwiedzie od wiary w ten utarty stereotyp. Gdyby jednak szukać odmiany dla plażowego stylu, który media zwą zabawnym określeniem „polski parawaning” – można walory pozostałych pór roku poznać w Ustce. Alternatywę dla rozkoszy lata przedstawia film Ustka off season. Wart polecenia. Zarówno, jako zachętę dla turystów, ale i przykład dobrze zrealizowanego pomysłu promocyjnego.